Erfaren Transportplanerare

Arena Personal Sverige AB / Företagsförsäljarjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsförsäljarjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal Sverige AB i Jönköping, Aneby, Habo, Vaggeryd, Nässjö eller i hela Sverige

Om tjänsten
Erfaren Transportplanerare för kunds räkning i Jönköping

Vår kund är ett världsledande logistikföretag som erbjuder möjlighet att vidga dina vyer och uppnå resultat tillsammans med de bästa i branschen. Allt de kräver från dig är ditt engagemang, att du tror på dig själv och att du har vad som krävs för att utföra jobbet!

Vår kund erbjuder:
• Ett varierande arbete.
• Det bästa teamet.
• En trivsam och inspirerande arbetsmiljö.
• Utvecklingsmöjligheter.

Tjänsten som Transportplanerare innebär ansvar för den dagliga produktionen, vilket ställer höga krav på ett affärsmässigt synsätt samt förmåga att se lösningar och möjligheter som tillfredsställer kundernas önskemål. Utifrån godsets egenskaper, kundernas krav samt de geografiska möjligheterna är det transportplanerens uppgift att planera transporterna utifrån bästa möjliga förtjänst. För att lyckas med denna uppgift krävs det god samarbetsförmåga, flexibilitet, hög servicekänsla samt förmåga och intresse av att arbeta i en miljö med tidvis högt tempo.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Transportplanering dvs koordinera lastkapacitet med hög fyllningsgrad och minsta möjliga miljöpåverkan.
• Samordna, optimera och utveckla trafiken i samråd med transportörerna
• Kommunicera med kunder både interna och externa samt åkerier
• Bidra till en kundupplevelse i världsklass
• Hitta nya åkerier och vårda relationen med befintliga
• Delta på interna och externa möten
• Arbeta efter och utveckla fastlagda processer
• Hantering av fakturor och tillhörande fraktdokumentation inom ansvarsområdet
• Allmänna kontorsgöromål

Din profil
Vi söker dig som har:

• Erfarenhet av transportplanering.
• Erfarenhet av transportbranschen.
• Goda språkkunskaper i svenska och Engelska.
• Goda kunskaper i Sveriges geografi.
• God samarbetsförmåga och lätt för att skapa och bygga nya relationer.
• Du är engagerad, serviceinriktad och resultatmedveten.
• Klarar ett varierat arbetstempo utan att tappa fokus.
• Du gillar utmaningar och har problemlösningsförmåga.
• Vi söker dig med rätt attityd och inställning som tar initiativ och i varje läge ser en möjlighet.

Detta är ett rekryteringsuppdrag och du blir anställd av vår kund direkt.

Vi erbjuder
Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Vi erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som extern medarbetare har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer, arbeta i flera system och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du får även viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Samtidigt står vi bakom dig och ger stöd när det är nödvändigt! Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.


Om verksamheten
Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och har gedigen kompetens i bolaget. Du som medarbetare får därför trygghet och en kompetent arbetsgivare. Våra Konsultchefer arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är på gång och aktuellt för dig för tillfället.


Ansökan
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Vid frågor kontakta konsultchef Magnus Olofsgård, +4672 371 91 08

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-05-03

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-31
Ange följande referens när du ansöker: 4606
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Magnus Olofsgård magnus.olofsgard@arenapersonal.com +46 72 371 91 08

Företag
Arena Personal Sverige AB

Adress
Arena Personal Sverige AB
Banarpsgatan 36
55316 Jönköping

Kontorsadress
Banarpsgatan 36

Jobbnummer
3474209

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal Sverige AB: