Erfaren Teamledare till servicedesk

Lexicon It-Konsult / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lexicon It-Konsult i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

Lexicon IT-konsult

Publiceringsdatum
2011-04-08

Beskrivning av jobbet
Vi behöver fler duktiga teamledare.
I rollen som teamledare är det fokus på att säkerställa leveransen ut mot kunderna genom att leda, koordinera och prioritera arbetet för teknikerna. Du ska se till att leveransen håller en hög kvalité och att ärendehanteringen sker efter rutiner och processer, samtidigt som du ser till att våra medarbetare utvecklas och trivs.
Utbildning/erfarenhet
Du har en dokumenterad erfarenhet av en liknande roll eller har arbetat länge inom en Servicedesk och känner att du är redo att ta nästa steg i karriären. Du har naturligtvis i grunden ett intresse för service och support, men framförallt en känsla för hur man leder och utvecklar människor. Det är en fördel om du är insatt i teknik och problemlösning för att kunna prioritera och hantera ärenden.
Du är van att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska samt att du är väl bevandrad i Microsoft s olika system och program.
Krav på arbetssökande
• Arbeta för att teamet levererar efter uppsatta SLA och KPI
• Arbeta för att ärenden hanteras enligt våra rutiner och processer
• Sköta schema och planering
• Förbättra, upprätthålla och implementera rutiner i samråd med Service Desk Manager
• Löpande samtal för att coacha, hjälpa och utveckla medarbetare
• Olika aktiviteter för att säkra vår kundnöjdhet
• Ta fram och följa upp mål med statistik från t.ex. telefoni lösning och ärendehanteringssystem
• Till viss del praktiskt arbete med kunders ärenden och tekniska lösningar.
• Agera ställföreträdare för andra teamledare eller för Service Desk Manager vid behov
Vem söker vi?
Vi söker någon som trivs med att vara en del av ett team men ändå har förmågan att arbeta självständigt mot uppsatta mål och ibland under stressade situationer.
Det är viktigt att du är positiv, drivande och framåt samt lyhörd och själv är med och påverkar inriktningen och utvecklingen både för dig själv och för ditt team.
Jobba för oss
Lexicon är inne i en mycket rolig och intensiv tillväxtsfas med stort behov av kompetenta och erfarna konsulter. Vi är ett rikstäckande bolag som finns på 30 orter i Sverige. Lexicon har funnits i 30 år och är ett av de stora tillväxtbolagen i Sverige. Att vara konsult på Lexicon IT-konsult innebär att vara specialist - att fokusera på att vara riktigt duktig på sin sak. En typisk konsult hos Lexicon har relevant IT-utbildning och flera års arbetslivserfarenhet inom sitt specialistområde. Vi lägger stor kraft på att du har rätt social kompetens, en stark serviceanda och är målorienterad. Nya utmaningar för våra kunder är en möjlighet för oss att kompetensutveckla våra konsulter. Vi arbetar kontinuerligt med att se till att våra konsulter utvecklar sig inom sina specialistområden. Alla våra konsulter har tillgång till hela Lexicon-gruppens utbildningar.
Tillsammans med Lexicons övriga verksamheter inom IT-kompetens samt Ledarskapet och Affären är Lexicon IT-konsult en stark partner. Lexicon har idag över 30 kontor i Sverige och har funnits på marknaden i 30 år.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-05-13
Ange följande referens när du ansöker: 156
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Theres Rydell, theres.rydell@lexiconitkonsult.se

Företag
Lexicon IT-konsult

Adress
Lexicon IT-konsult
Klarabergsviadukten 70
11164 Stockholm

Jobbnummer
899177

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lexicon It-Konsult

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lexicon It-Konsult: