Erfaren Supporttekniker - Stockholm
Artificial Solutions / Tele- och elektronikreperatörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla tele- och elektronikreperatörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Artificial Solutions i Stockholm Är du en organiserad problemlösare, som tycker om att jobba nära kunder? Bra, då har vi ett roligt och utmanade jobb för dig som låter dig utveckla dina tekniska kunskaper och bli en specialist på världsledande teknologi.
Publiceringsdatum2008-04-14Om företagetArtificial Solutions bygger automatiserade kundtjänstlösningar som gör det möjligt för människor att få avancerad hjälp direkt genom att ställa frågor på vanligt språk via webb, telefoni eller e-mail. Vi är specialiserade på Customer Service Optimisation (CSO*), med kunder i både den privata och offentliga sektorn. Några exempel på våra kunder är IKEA, E.ON, Telenor, Tele2, Tullverket och det Slovenska Skatteverket. Vi finns i 24 länder och på 20 språk och är cirka 140 anställda. Vi har kontor ibland annat Stockholm, Barcelona och Hamburg.
Om tjänstenI denna roll kommer du bli en nyckelperson för våra kunder över hela Europa.
Du blir en del av ett team som analyserar produktproblem och hjälper våra kunder med att lösa både små och stora problem. Du kommer att jobba nära kunderna och hjälpa dem att underhålla samt konfigurera sin mjukvara och i nära samarbete med teknikavdelningen lösa eventuella problem.
Dina arbetsdagar kommer att vara fulla av variation och du kommer få en god insikt i hur olika organisationer arbetar. Du kommer att jobba med framtidens teknik i en internationell miljö som tillåter dig att utveckla såväl dig själv som ditt tekniska sinne.
Vem är du?
Du är en strukturerad och pedagogisk kommunikatör som tycker om att förklara tekniska frågor för andra.
Du talar och skriver obehindrat svenska och engelska, om du även kan tyska eller franska är det meriterande.
Du har flerårig erfarenhet av att arbeta med support av mjukvara och du vet hur man använder administrativa supportverktyg för ärendehantering och uppföljning. Du har arbetat med avancerad produktsupport/konfiguration och även i viss mån produktdokumentation och kvalitetsgranskning.
Det är även meriterande om du kan:
• Java (J2SE, J2EE)
• Applikationsservrar (Apache Tomcat, SJAS)
• Nätverksteknik
• Databaser (MS SQL, MySQL, Derby)
Om du vill arbeta med support av världsledande lösningar i en internationell organisation och i en positiv och utmanande omgivning, då är detta definitivt ett jobb för dig.
Låter detta intressant?
Maila då din ansökan med CV märkt "Erfaren Supporttekniker - Stockholm" till
jobb@artificial-solutions.com . Skicka in ansökan snarast, då vi gör urval löpande.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Heltid tillsvidare
ErsättningFast lön
Månadslön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
jobb@artificial-solutions.comFöretagArtificial Solutions
AdressArtificial Solutions
Österlånggatan 43 4tr
11131 Stockholm
KontorsadressÖsterlånggatan 43 4tr
Stockholm
Jobbnummer 190725
Observera att sista ansökningsdag har passerat.