Erfaren socialsekreterare

Solna Stad / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Solna Stad i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Vaxholm eller i hela Sverige

I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.

Socialförvaltningen ansvarar för insatser till barn, ungdomar, familjer, till personer med funktionsnedsättning eller missbruk samt för stöd till brottsoffer och personer i behov av ekonomiskt stöd. Vi ger råd, stöd och handlägger frågor som rör barn- och ungdom, familjerättsfrågor, psykisk funktionsnedsättning och missbruk, samt frågor som rör brottsoffer och försörjningsstöd.

Vill du som socialsekreterare ha utveckling och roliga arbetskamrater - kom till oss!

Vilka är vi?

Vi är tio professionella och glada socialsekreterare och med dig blir vi elva som arbetar med ungdomar i åldern 13-20 år. Vi får stöd och beslut i ärendeprocessen av vår metodstödjare, sektionschef och enhetschef. Vi har vår trevliga assistent som bistår oss med administrativa uppgifter. Vår enhet består även av ett Mini Maria som arbetar mot Solna och Sundbyberg. På Mini Maria hjälper de oss med missbruksbedömningar och annat stöd till ungdomar och föräldrar. Kollegorna på Mini Maria verkställer även påföljder. Vi vill att du med din erfarenhet ska inspirera oss andra i arbetet och du ska bidra till trygghet när vi handlägger svåra ärenden. I mötet med ungdomar och föräldrar är du förtroendeingivande och respektfull och du ser möjligheter i ungdomens livssituation. För vår arbetsgrupp blir du en resurs som bidrar till lärande, stabilitet och mod. Idag arbetar vi med både utredningar och insatser. Vi förväntar oss att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Dokumentation är en stor del av socialsekreterarens vardag. Du vet redan att det krävs god struktur, tålamod och uthållighet för att klara av arbetet som socialsekreterare på en ungdomsenhet. Givetvis är du medveten om att du som erfaren socialsekreterare både kan se ungdomars behov och ha ett ekonomiskt tänk utifrån att vi arbetar med offentliga medel. 

Vi söker dig som ser varje möte med ungdomen som en möjlighet till förändring!

Du har ett stort engagemang för det sociala arbetet med ungdomar och deras familjer! Vi vill att du har socionomexamen och 3-5 års erfarenhet av myndighetsutövning inom barn och/eller ungdomsvården. Handläggning av ärenden enligt LVU lagstiftningen har du erfarenhet av och det är en arbetsuppgift som du hanterar rättssäkert. Vi utbildar oss i Signs of Safety och MI och om du inte har den grunden blir du utbildad av oss. Givetvis har du goda kunskaper när det gäller övrig lagstiftning. Vi arbetar som så många andra kommuner med BBiC och ser det som en positiv struktur för barn- och ungdomsärenden. Du är trygg, stabil och professionell i möten med såväl ungdomar, föräldrar, kollegor och samarbetspartners. Vi strävar efter att vara två handläggare i varje ärende för att höja kvaliteten på vårt arbete. Vi önskar att du tycker det är roligt att arbeta tillsammans med mindre erfarna kollegor och har ett pedagogiskt förhållningssätt. Vi söker en ny kollega med erfarenhet av barn och ungdomsutredningar som uppskattar och vill utveckla det sociala arbetet som handläggare.

Vi erbjuder dig

Hos oss kommer du att trivas för att det finns arbetsglädje och ett äkta engagemang för ungdomar och deras behov. Utbildningsinsatser diskuteras och vi kommer att utgå från din erfarenhet för att se hur du på bästa sätt vill utveckla din roll som socialsekreterare. Du erbjuds 1000 kr i friskvårdspeng per år och från och med 2017 har vi årsarbetstid. Du har möjlighet att byta ut semesterersättning mot semesterdagar. Vi arbetar hemifrån 2 dagar /månad för att sammanställa våra utredningar i tid. Vi trivs tillsammans och är rädda om varandra. Handledning är en självklarhet.

 Mer information och ansökan

Har du några frågor ring oss gärna, Anneli Ward, enhetschef, tel. 08-746 14 24 eller Therése Leijonqvist, sektionschef, tel. 08-746 14 27. Vårt kontor ligger i Solna Business Park på Englundavägen. Vi har fräscha lokaler med en helt nyrenoverad besöksdel. Du reser enkelt till oss med kommunikationer såsom tvärbana, t-bana eller pendeltåg till Sundbyberg station. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde efter överenskommelse. Vi kommer att rekrytera under ansökningstiden. Varmt välkommen att skicka in ansökan med CV och personligt brev senast 2016-09-23. Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2016-09-08

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Solna Stad

Adress
Solna Stad
Englundavägen 13 2 tr
17186 Solna

Kontorsadress
Englundavägen 13 2 tr

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3037835

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Solna Stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Solna Stad: