Erfaren skattejurist och avdelningschef
Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB i Stockholm,
Huddinge,
Sollentuna,
Göteborg,
Malmö eller i
hela Sverige Tysk-Svenska Handelskammaren söker en erfaren skattejurist som chef för skatteavdelningen.
Tysk-Svenska Handelskammarens uppdrag är att utveckla handeln mellan Tyskland och Sverige. För mer info om Kammarens tjänsteutbud se
www.handelskammer.se . Skatteavdelningen har för närvarande 8 medarbetare som på tyska och svenska hanterar över 250 kunduppdrag och erbjuder momsservice samt skatterådgivning för utländska företag verksamma i Sverige samt för svenska företag verksamma i Tyskland.
Tysk-Svenska Handelskammaren satsar aktivt på moderna administrativa rutiner och processer för att tillhandahålla det senaste för medarbetare och kunder. I kontoret på Valhallavägen i Stockholm arbetar kring 55 medarbetare i ljusa moderna lokaler med bra arbetsmiljö. Alla medarbetare präglas av stark sammanhållning och teamkänsla.
Publiceringsdatum2014-07-07KvalifikationerDu har juristexamen och/eller ekonomexamen samt ytterligare minst 5 års yrkeserfarenhet med skatterättslig specialinriktning, gärna från redovisnings- eller revisionsbyrå och/eller Skatteverket.
Vi ser gärna att du har internationell skattejuridisk kompetens samt ett genuint intresse för momsfrågor, dubbelbeskattningsavtal och individbeskattning i internationella sammanhang. Erfarenhet av tysk skattelagstiftning är meriterande.
Du har dokumenterad erfarenhet från personal- och resultatansvar och kan både etablera och utveckla förtroendefulla kundkontakter. Du delar gärna med dig av dina kunskaper, och du tycker om att leda personal.
Utmärkt förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på både tyska och svenska samt goda kunskaper i engelska är en förutsättning för tjänsten.
Som person är du ansvarstagande, affärsmässig, utåtriktad, driven och orädd. Du uppskattar samarbete mellan kollegor samtidigt som du är van vid att jobba självständigt och att leverera under tidspress. Du tycker om kundkontakt och har stark servicekänsla. Du ser fördelarna i att jobba med gemensamma rutiner och att arbetet dokumenteras, delas och lätt kan följas upp.
ÖVRIGT
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Vi ser gärna att du anger löneanspråken i ansökan.
Din ansökan skickas senast den 18/8 till
ansokan@handelskammer.se . Intervjuer kommer att ske löpande.
Brinner du för skatt och uppskattar en flerkulturell arbetsmiljö kommer jobbet att passa dig!
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-08-18
Ansökan kan skickas till e-postadress:
ansokan@handelskammer.seKontaktKarl-Heinz Gössling, vice vd 08-6651821
karl-heinz.goessling@handelskammer.seFöretagTysk-Svenska Handelskammarens Service AB
AdressTysk-Svenska Handelskammarens Service AB
Box 27104
10252 STOCKHOLM
KontorsadressValhallavägen 185
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-6651800
Faxnummer: 08-6651804
E-postadress:
info@handelskammer.se Jobbnummer 1933536
Observera att sista ansökningsdag har passerat.