Erfaren serviceinriktad administrativ assistent

Socialförvaltningen, Barn och Unga, Familjehemsenheten / Administratörsjobb / Haninge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Haninge, Ödeshög, Hjo, Vadstena, Boxholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Socialförvaltningen, Barn och Unga, Familjehemsenheten i Haninge

Haninge är inte bara skärgård. Här - 20 minuter från huvudstaden - växer Haninge med bostäder i centrum, ny stadsdel, handel och ny företagspark tillsammans med dynamiskt företagande och högskoleforskning. Vi arbetar inte i eget intresse eller för att gå med vinst - vi arbetar för människan. Välkommen till en spännande vardag där vi tar Haninge in i framtiden.



Beskrivning av verksamheten

Familjehemsenheten ansvarar för de barn/ungdomar som är familjehemsplacerade av Haninge kommun och målet med verksamheten är att säkerställa att barnen/ungdomarna får förutsättningar till en gynnsam utveckling.

För att möjliggöra detta arbetar vi i team med barnens bästa i fokus. Vi rekryterar och utreder också familjehem, kontaktfamiljer och kontaktpersoner.

Familjehemsenheten består idag av sex barnsekreterare, fyra familjehemssekreterare, två familjehemsrekryterare, två kontaktsekreterare, en gruppledare samt en enhetschef. Vi är alla erfarna, kunniga och engagerade i vårt arbete samt är måna om varandra och att ha en god stämning i gruppen.

Ditt uppdrag

Vi utökar nu med en ny tjänst och söker dig som är en erfaren, social och serviceinriktad administrativ assistent. Genom att du avlastar enhetens socialsekreterare administrativa uppgifter så kan våra socialsekreterare fokusera på en trygg och rättssäker vård för de placerade barnen.

I ditt arbete kommer du att registrera beslut i verksamhetssystemet, ta registerutdrag och göra utskick som brev, kallelser, konsultationsdokument. Du kommer även boka lokaler, rum och resor. Vid behov kommer du vara behjälplig vid omplaceringar som att söka plats i jourhem och HVB.

Övriga servicetjänster som tillkommer kan vara:

- Viss dokumentation.
- Närvara vid klientbesök och andra möten
- Föra mötesanteckningar
- Rekvirera journaler efter beslut från delegat
- Kopiera handlingar
- Avboka besök etc.

Publiceringsdatum
2016-12-08

Kvalifikationer
- Gymnasieutbildning med inriktning administration, ekonomi eller motsvarande.
- Goda kunskaper i Officepaketet och IT vana.
- Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna inom myndighet i offentlig sektor
- Du ska ha erfarenhet av att arbeta i, samt lätt för att sätta dig in i, verksamhetssystem som ex. Procapita och Heroma.

Din kompetens

Som assistent här på familjehemsenheten är det självklart att du gillar samarbete med andra men även att du kan arbeta självständigt. Du har lätt för att skapa goda relationer, du är lyhörd och tydlig i din kommunikation. För oss som myndighet är det viktigt att du har en god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Då du ska avlasta socialsekreterarna behöver du vara serviceinriktad och ha en hög stresstolerans. Arbetet kräver att du har en förmåga att snabbt sätta dig in i de arbetsuppgifter du får och köra igång. Du behöver ha en förmåga att hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.



Vi erbjuder dig

En arbetsplats som engagerar och utmanar och en arbetsgrupp som ser fram emot att du ska börja.

Vi sitter i ljusa trevliga kontorslokaler med goda parkeringsmöjligheter och närhet till köpcentrum, restauranger, naturområde med bad, skid- och löpspår, samt till Handens pendeltågstation, endast 20 minuter från T-centralen. Vi har fri tillgång till gym i huset, friskvårdscheckar, årsarbetstid, lediga klämdagar, möjlighet till semesterväxling samt besök hos läkare och tandläkare på betald arbetstid.

Välkommen med din ansökan! Intervjuer kommer ske löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

I den här rekryteringen har vi redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Snarast eller efter överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-22
Ange följande referens när du ansöker: 2016/378
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Åsa Lundell, enhetschef 08-606 84 20

Företag
Socialförvaltningen, Barn och Unga, Familjehemsenheten

Adress
Socialförvaltningen, Barn och Unga, Familjehemsenheten
Rudsjöterrassen 2
13681 Haninge

Kontorsadress
Rudsjöterrassen 2

Jobbnummer
3202970

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Socialförvaltningen, Barn och Unga, Familjehemsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Socialförvaltningen, Barn och Unga, Familjehemsenheten: