Erfaren Servicedesk Associate Till Göteborg
InfoCare Service AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos InfoCare Service AB i Göteborg,
Mölndal,
Kungsbacka,
Alingsås,
Stenungsund eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2014-05-08Dina arbetsuppgifterVi söker nu omgående en Servicedesk Associate till Göteborg. I rollen som Servicedesk Associate kommer du att ansvara för att förbereda och utbilda servicedesktekniker. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att genomföra och utvärdera utbildningar, hålla i genomgångar, arbeta med utvärderings och förbättringsarbete när det gäller processer och riktlinjer. Du kommer att rapportera till gruppens teamleader
Dina arbetsuppgifterImplementeraren arbetsuppgifter är bland annat:
• Samarbeta med ledare i nyckelpositioner för att definiera Utbildningsbehovet i gruppen
• Planering utifrån kundens krav
• Rekommendera , implementera och förvalta metoder och arbetssätt för att öka Service Desk-verksamheten
• Dokumentera alla processförändringar
• Förvalta och ta till vara på relevant kunskap, processförändringar och systemkunskap
• Bedriva utbildningar genom att presentera jobbspecifika hårdvaru- och mjukvarulösningar .
• Pro-aktivt utvärderingsarbete genom att utvärdera effektiviteten av utbildning för specifika medarbetare
• Leverera utbildningsprogram
• Stödja och coacha medarbetare att använda rätt inlärningsteknik för att säkerställa leveranskraven
• Hålla kontakt med partners för att uppfylla kompetensbehovet inom organisationen
Kvalifikationer• Gymnasieutbildning inom IT eller motsvarade
• Praktisk erfarenhet av ITIL-processer och rutiner
• Exponering för liknande roll i minst 1 år .
• Erfarenhet av att arbeta i 24/7 miljö .
• Tidigare arbete i servicedesk är ett krav
• En mycket god förmåga att kunna kommunicera både skriftligt och verbalt på svenska och på engelska.
• God förmåga att utveckla , planera och genomföra korta och långsiktiga mål
• Förmåga att hålla sig uppdaterad på den tekniska utvecklingen / trender
• Erfarenhet av utbildning med erfarenhet av att genomföra TNI?s
För att trivas som Servicedesk Associate på InfoCare Proffs IT är det viktigt att du har ett stort intresse för IT och teknik, är stresstålig, och gillar att ge support, samt att du kan arbeta självständigt. Det viktigaste är att du är socialt kompetent, gillar att träffa nya människor och att du är serviceinriktad.
Du kommer att vara anställd av InfoCare Proffs IT och arbeta ute hos kunden.
Om Du känner igen dig i ovanstående beskrivning så ber vi Dig söka omgående. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Välkommen med din ansökan!
Eventuella frågor skickas till
ProffsIT@infocare.seVi undanber oss vänligen all rekryteringshjälp!
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagInfoCare Service AB
AdressInfoCare Service AB
Box 20016
16102 BROMMA
KontorsadressKarlsbodavägen 39
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0767-223249
E-postadress:
therese.eriksson@infocare.se Jobbnummer 1866642
Observera att sista ansökningsdag har passerat.