Erfaren Service Desk Agent

Jobquest Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2017-05-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Erfaren Service Desk Agent" (publicerad 2017-10-02) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jobquest Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

JobQuest behöver en IT-support/Servicedesk agent till kund i Stockholm!

I din roll på kundens Servicedesk kommer du att fungera som SPOC och ge användarstöd samt incident- och problemhantering för användare. Du är med och sköter eskalering av ärenden till Incident managern och prioriterar verksamhetskritiska incidenter. Du tar emot och besvarar telefonsamtal inom fastställda tider och bevaka gruppbrevlåda och inkommande beställningar, ärenden och mail.
Du deltar i möten och samverkar med andra grupper samt är med i det proaktiva förbättringsarbetet inom leverans och kompetensutveckling.

Abetstiden är heltid.

Uppdraget är en del av JobQuest konsultverksamhet. Din anställning kommer att vara hos JobQuest men din placering kommer att vara som konsult hos vår kund.

Kompetens/erfarenhet:

• Relevant IT-utbildning
• Svenska och Engelska i tal och skrift
• Erfarenhet av Helpdesk & IT Support
• Erfarenhet av ITIL (IT Infrastructure Library)
• Erfarenhet av Lean
• Erfarenhet av Service Desk
• Stor erfarenhet från komplexa systemmiljöer
• ITIL-kompetens (ceritifiering el liknande)
• Erfarenhet av processorienterat arbete
• Tidigare arbetat i stora organisationer/koncernmiljö
• Kunskap om ITIL & processinriktat arbete
• Grundläggande IT-kompetens, men bred kännedom om komplexa systemmiljöer

Som person trivs du att arbeta tillsammans med andra samt har en hög social kompetens. Du är fokuserad på att ge service åt både kund och kollegor då du är serviceinriktad, uppmärksam och tillmötesgående. Du är stabil, stresstålig och lugn. Du kommunicerar på ett tydligt sätt och säkerställer att budskap går fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter. Gör korrekta avvägningar och prioriteringar.

Stor vikt läggs på personlig lämplighet.

Din ansökan:

Ansök så snart som möjligt via vår CV databas på www.jobquest.se. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Din ansökan ska innehålla CV, personligt brev, namn och nummer till två referenser. (Vi ringer inga referenser innan du är aktuell för tjänsten)

Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post kontakt@jobquest.se

Kollektivavtal: JobQuest är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag.

När du skickar in din ansökan godkänner och samtycker du till att JobQuest behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer

Om JobQuest:

JobQuest är ett snabbt växande bemannings- och rekryteringsföretag med lång och bred branscherfarenhet. Vi vet att bredd skapar möjligheter, både för dig som kund och för dig som kandidat. Vår målsättning är att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb. Just därför är det så viktigt för oss att vara Personliga, Nyskapande, Professionella och Handlingskraftiga i relation till kund och kandidat.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-05-19

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Therés Rydell

Företag
Jobquest Sverige AB

Adress
Jobquest Sverige AB
Upplandsgatan 7
11123 Stockholm

Kontorsadress
Upplandsgatan 7 11123 Stockholm

Jobbnummer
3511257

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jobquest Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jobquest Sverige AB: