Erfaren revisorsassistent

BDO AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos BDO AB i Göteborg, Kungsbacka, Alingsås, Stenungsund, Borås eller i hela Sverige

Till vårt kontor i Göteborg söker vi nu erfaren revisorsassistent som är redo att ta nästa steg i karriären

Publiceringsdatum
2013-01-24

Om tjänsten
I arbetsuppgifterna som revisorsassistent ingår att revidera kundernas räkenskaper och förvaltning samt förbereda underlag för påskrivande revisor. Redan från början får du komma ut i hetluften. Du kommer att få direktkontakt med kund och stort utrymme att skapa egna kontakter och ta eget ansvar. Vi tycker indivuell utveckling är viktigt och lägger därför stort fokus på våra gedigna utbildningsprogram.

Vi söker dig som
• är social positiv och driven
• har minst 2-3 års erfarenhet av revision
• uppfyller Revisorsnämndens krav för att i framtiden kunna bli godkänd eller 
  auktoriserad revisor
• är intresserad av utveckling och karriärmöjligheter

Du har ambitioner och personlighet för att bli en framtida ledare. Som konsult hos oss behöver du vara målfokuserad, drivande och ha intresse av människor. Det sistnämnda innebär att du måste ha servicekänsla och engagemang då vi i stor utsträckning blir både rådgivare och bollplank för våra kunder. Vi lägger stor vikt vid social kompetens tillsammans med problemlösning och drivkraft. Detta är också avgörande faktorer i kontakten med kunder. Eftersom våra kunder varierar från små bostadsrättsföreningar till noterade företag ska du ha ett intresse av att arbeta med kunder av varierande storlek och komplexitet.

Vi erbjuder
För rätt person erbjuds ett konkurrenskraftigt anställningspaket med gedigen kompetensutveckling och individuell utvecklingsplan i ett företag med engagerade och kompetenta medarbetare. BDO är ett förtag med högt i tak där du lätt kan vara med och påverka. Vi har en härlig stämning där medarbetarna är viktiga och vi värnar om balans mellan arbetsliv och privatliv. Du får stort ansvar och egen kundkontakt. Hos oss är vi också tydliga med vad som krävs för att nå ett mål, men det är du som bestämmer hur högt och snabbt du vill klättra. Det finns många möjligheter att utvecklas för den som vill och försöker.

Vill du bli del av en kultur där saker och ting är lite enklare och arbetsklimatet är öppet och rakt? Sista ansökningsdag är den 11 februari, men då vi kommer att hålla intervjuer löpande ber vi dig skicka i din ansökan snarast. Frågor besvaras av Mariann Pamsjö, HR-chef, tel 031-704 13 00.

BDO är en av Sveriges ledande rådgivnings- och revisionsbyråer som erbjuder ett brett tjänsteutbud inom Rådgivning, Revision, Skatt och Företagsservice. Vi är över 400 medarbetare och finns representerade på ett drygt 20-tal orter i landet. BDO International är världens femte största revisions- och konsultationsorganisation med ca 48 800 medarbetare fördelade på drygt 1100 kontor i 135 länder.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
BDO AB

Adress
BDO AB
Box 24193
10451 Stockholm

Jobbnummer
1448126

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från BDO AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos BDO AB: