Erfaren rekryterare till spännande europeisk roll
Golder Associates AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Golder Associates AB i Stockholm,
Göteborg,
Luleå eller i
hela Sverige Ett fantastiskt tillfälle för dig som vill utvecklas och bredda dig inom rekrytering!
Vill du verka i ett internationellt team och få möjlighet att utvecklas i en mycket spännande europeisk rekryteringsroll i ett stort globalt medarbetarägt konsultföretag? Du kommer att ingå i vårt globala Talent Acquisition team och ansvara för att Golders rekryteringsstrategier implementeras runt om i Europa. I samarbete med rekryterande chefer och den nordiska och europeiska HR-funktionen ska du arbeta för att säkra Golders kompetensbehov i hela Europa. Ditt främsta fokus kommer emellertid att vara Sverige, övriga nordiska länder och England, men rekryteringar kommer även att förekomma i övriga europeiska länder. Din internationella titel kommer att vara Senior Talent Acquisition Specialist och du kommer att rapportera till vår globala ledare för Talent Acquisition och med streckad linje till den nordiska och den europeiska HR-chefen.
Du kommer att ha ett övergripande ansvar för rekryteringsprocesserna av specialiserade ingenjörer på mellan- och senior nivå inom våra kärnområden miljö och geoteknik men även för övriga rekryteringar i bolagen som exempelvis chefer och administrativ personal. Vi verkar i en expansiv bransch och vi växer kontinuerligt. I nära samarbete med HR och de rekryterande cheferna ska du arbeta fram rekryteringsstrategier och kartlägga, planera och koordinera behovet av nyckelkompetens inom respektive land och affärsområde. I jobbet ingår alla moment i rekryteringsprocessen: Utarbeta kravprofiler, utforma annonser, göra branschresearch och kartläggning av kandidater, följa upp tips och rekommendationer och kontakta identifierade kandidater. Därefter ta fram relevant underlag inför intervjuer och kandidatbedömning samt planera och koordinera intervjuerna. Du kommer att göra både kortare intervjuer innan kandidaten presenteras för cheferna och även medverka i intervjuerna vid behov samt vara behjälplig i rekryteringsprocessens slutskede med referenstagning, eventuella tester och stöd till cheferna i beslut och anställning. Du kommer få stöd av och arbeta nära våra HR-team och Talent Sourcer i alla rekryteringsprocesser.
Vi söker dig som arbetat med rekrytering i ett antal år. Vi ser gärna att du har erfarenhet av researcharbete från rekryteringsbranschen och är van att arbeta med flera rekryteringsprocesser parallellt. Du bör även ha gedigen vana att framgångsrikt ringa potentiella kandidater som identifierats i processen för att få till förutsättningslösa möten/intervjuer. Vidare bör du ha erfarenhet av att arbeta med annonsering, vana av att använda dig av sociala mediekanaler både för annonsering men även för att söka fram möjliga kandidater. Du har ett intresse i att hålla dig uppdaterad om trender och förändringar i branschen och att successivt bygga upp ett nätverk. Du kommer även att ta del av värdefullt kunskapsutbyte med det globala Talent Acquisition teamet och få god insikt i de globala rekryteringstendenserna. Tjänstens placering är Stockholm eller Göteborg.
Publiceringsdatum2018-06-15Dina arbetsuppgifter• Övergripande ansvar för rekryteringsprocessernas alla faser i samarbete med HR och rekryterande chefer
• Bygga upp och fortlöpande underhålla en bred kandidatbas genom research, kompetenskartläggning, uppföljning av tips etc.
• Hålla dig uppdaterad om trender och förändringar i branschen
• Förbereda relevant underlag inför intervjuer och kandidatbedömning
• Planera och koordinera intervjuerna och tillse kandidaters lämplighet genom kortare och längre intervjuer
• Utföra referenstagning och ev. testtagning
• Ge stöd och rådgivning i anställningsprocessens slutfas
• Rapportera relevant och korrekt information kring rekryteringsaktiviteter
• Använda sociala kanaler såsom Linkedin och andra sociala medier
Kvalifikationer och Erfarenhet
• Flera års erfarenhet av rekrytering från exempelvis rekryteringsföretag eller från rekrytering från annan konsultverksamhet
• Kandidatexamen eller annan relevant högre utbildning
• Erfarenhet av projektledning
• Stark initiativförmåga och kapacitet att arbeta självständigt och en förmåga att arbeta både strategiskt och taktiskt i en snabbrörlig bransch och miljö
• Du måste kunna hantera kontakter med många intressenter samtidigt
• Du bör ha mycket goda kunskaper i engelska, både skriftligt och muntligt samt prata flytande svenska. Annat skandinaviskt eller europeiskt språk är en fördel
• Du bör ha god affärsförståelse och starkt resultatfokus
• Stark kommunikatör, både i personliga möten, över telefon och skriftligen
• Bra på att planera och organisera både din egen och andras tid
• Engagerad, pålitlig och med en stark arbetsetik
• Erfarenhet av att arbeta i rekryteringssystem. Vi använder oss av Taleo (Oracle)
• Erfarenhet av att upprätthålla och förbättra mättal i rekryteringsprocesser etc.
Om företagetGolder är en global medarbetarägd organisation med över 50 års erfarenhet inom miljö, jord, berg, vatten och naturresurser. Vi har en integritet och omsorg i vår rådgivning och verkar för kostnadseffektiva lösningar och en hållbar samhällsutveckling. Vi har en unik laganda och en vilja att gå ett steg längre i våra tekniska lösningar, vår service och våra relationer. Totalt är vi över 6500 medarbetare varav 130 arbetar på våra kontor i Stockholm, Göteborg och Luleå.
Låter detta som något för dig?
Välkommen att skicka in ett personligt brev och CV via golder.rekry.se. Vi tillämpar löpande urval i denna rekrytering och tar gärna emot din ansökan så snart som möjligt! Frågor om tjänsten besvaras av Sara Henryson, HR-chef, på telefon 08-506 306 20.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-07-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagGolder Associates AB
KontorsadressÖstgötagatan 12
Jobbnummer 4208248
Observera att sista ansökningsdag har passerat.