Erfaren registrator sökes till kommunal verksamhet

Poolia Office Professionals AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Office Professionals AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Presentation

Poolia söker för kunds räkning efter en erfaren registrator som kommer att registrera och bedöma sedvanliga registratorärenden samt på egen hand bereda, utreda och dokumentera enskilda ärenden. För att bli framgångsrik i denna roll har du god kunskap om registrering av allmänna handlingar och offentlighetsprincipen.

Tjänsten är ett konsultuppdrag som förväntas tillträdas så snart som möjligt och sträcker sig till 31 januari 2017, med möjlighet till förlängning.

Publiceringsdatum
2016-10-19

Dina arbetsuppgifter
Som registrator kommer du att registrera och bedöma sedvanliga registratorärenden, du kommer att ansvara för att lagar och regler följs i de beslut ärendena rör samtidigt som du upprätthåller en effektiv och rättssäker diarieföring. Vidare kommer du att på egen hand bereda, utreda och dokumentera enskilda ärenden i enighet med regelverket och interna bestämmelser.

Utbildning/erfarenhet

Vi söker dig som har en komplett gymnasieutbildning och en avslutad registratorutbildning eller arbetslivserfarenhet som kan bedömas som likvärdig med en registratorutbildning. Högskoleutbildning inom arkiv- och informationsvetenskap ses som mycket meriterande för tjänsten. Vidare har du god kommunikativ förmåga i både tal och skrift samt erfarenhet från Office-paketet och Outlook. Utöver detta har du goda kunskaper kring de lagar och förordningar som styr ärende- och dokumenthantering som exempelvis förvaltningslagen, arkivlagen och personuppgiftslagen.

Som person är du noggrann, ansvarsfull och strukturerad i ditt arbetssätt. Du har god samarbetsförmåga och är van att arbeta självständigt.

Förmåner

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Företagsbeskrivning

Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-26
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 44684
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Julia Martinez Palm julia.martinez-palm@poolia.se

Företag
Poolia Office Professionals AB

Adress
Poolia Office Professionals AB
Box 207
10124 Stockholm

Kontorsadress
Box 207, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3115030

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Office Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Office Professionals AB: