Erfaren redovisningskonsult till Klara Consultings Fastighetsteam

Klara Consulting Rekrytering och Interim AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Klara Consulting Rekrytering och Interim AB i Stockholm, Täby, Vallentuna, Sigtuna, Strängnäs eller i hela Sverige

Om bolaget och tjänsten

Klara Consulting är framtiden för oss och snart även för dig! Som modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster är vår position på marknaden unik. Klara Consulting gör en stor satsning framåt och är en koncern bestående av före detta MPC Consulting, KlaraPapper, JL Ekonomi och Ekonomiporten. Dessutom ingår NetOffice och marknadsföringsbyårn Nitea i koncernen. Dessa bolag har sedan april 2021 gått samman och bildar urstarka Klara Consulting som idag består av över 170 medarbetare. Välkommen till oss!

Klara Consulting finns i Stockholm, Östersund, Malmö samt Västerås och erbjuder tjänster inom främst redovisning och lön men även inom fastighetsekonomi, rådgivning, IT, marknadsföring och rekrytering.

Här präglas stämningen av engagemang, samarbete och framåtanda. Du kommer bli en del av affärsområde Fastighet med cirka 35 kollegor, som växer och du får här en nyckelroll som Erfaren redovisningskonsult. Vi sitter centralt i Stockholm, har goda förmåner och gör trevliga saker tillsammans så som AW:s, festligheter och kickoffs. Att komma in i förändringens tid där positiva saker händer och få axla en nyckelroll som Erfaren Redovisningskonsult - det vill du inte missa!

Du erbjuds:

• En stabil men samtidigt växande arbetsplats som satsar på dig och din kompetensutveckling
• Goda förmåner, trevliga gemensamma aktiviteter och nytt fräscht kontor i centrala Stockholm
• En bra balans mellan arbete och fritid samt uppmaning till friskvårdsaktiviteter och en sund livsstil

Publiceringsdatum
2022-10-10

Dina arbetsuppgifter
Du välkomnas till ett team på cirka 35 personer som har sin inriktning på konsultering gentemot fastighetsbolag och fastighetskoncerner. I rollen som erfaren redovisningskonsult jobbar du gentemot ett fåtal kunder med en bredd och variation i arbetsuppgifterna. Du kommer ta dig an vissa uppgifter av mer komplex och avancerad art, men också från och till jobba mer operativt och hands on. Rollen handlar även till större delen om handledning och att vara coachande i det interna kundteamet genom att planera för att möta kundens olika leveranser. Du blir huvudansvarig för slutleverans till kund.

Du kommer till exempel att:

• Ha ett helhetsansvar över kundteamet där du coachar och stöttar medarbetarna. Arbeta som projektledare i teamets olika projekt och ansvara för slutleverans till kund.
• Ha en konsulterande roll både gentemot kunder och även internt gentemot teamet.
• Arbeta med koncernredovisning och koncernkonsolidering, årsbokslut, årsredovisning samt deklarationer för de mer komplexa bolagen i kundkoncernen.
• Rapportering till kund samt kvalitetssäkring av kundteamets redovisningsarbete (löpande bokföring, bokslut, årsredovisning, inkomstdeklarationer, rapportering med mera).
• Bidra med energi och affärsmässighet för att ytterligare stärka vår gemenskap samt skapa goda relationer med kunderna.

Bakgrund:

Vi söker dig som:

• Har minst 5 års erfarenhet som redovisningsekonom. Extra meriterande med erfarenhet som redovisningskonsult med inriktning på koncernbolag.
• Har relevant ekonomiutbildning. Extra meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi.
• Självständigt hanterar bokslut, inkomstdeklarationer och rapportering
• Har goda kunskaper i ekonomisystem och Excel
• Talar och skriver såväl svenska som engelska obehindrat

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av:

• K3
• IFRS
• Systemen AARO, Xledger, Real, Vitec eller Pigello

Som person ser vi gärna att du är:

• Kommunikativ, lösningsorienterad, prestigelös, service minded, lagspelare och ansvarstagande

Praktisk information:

• Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
• Anställningsform: Rekrytering, tillsvidare med provanställning
• Omfattning: 100%
• Lön: Fast enligt överenskommelse
• Placering: Centrala Stockholm
• Kontaktuppgifter: Vid frågor kontakta ulf.appelgren@klaraconsulting.se

Vi tillämpar löpande selektering och annonsen kan komma att tas ned när vi har ett tillfredsställande urval.

Om Klara Consulting

Klara Consulting är den nybildade koncernen med djupa rötter. År 2021 beslutade sig KlaraPapper - grundat 1997 - och MPC Consulting - grundat 2007 - att gå samman för att skapa en av Sveriges största aktörer inom outsourcad ekonomi. Med sig in i koncernen fanns tack vare tidigare förvärv också EkonomiPorten AB, Netoffice AB, JL Ekonomi AB samt webbyrån Nitea AB. De kompletterande kompetenserna ger Klara Consulting en stark och unik position på marknaden.

Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med omkring 170 medarbetare och har kontor i Stockholm, Västerås, Malmö och Östersund. Tillsammans skapar vi unika erbjudanden för kunder och medarbetare inom digitalisering och ekonomisk styrning. Välkommen till en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster.

För mer information, besök gärna https://klaraconsulting.se/.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare med provanställning

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Klara Consulting Rekrytering och Interim AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Klara Consulting Rekrytering och Interim AB (org.nr 556360-0195), https://klaraconsulting.se/

Arbetsplats
Klara Consulting

Kontakt
Ulf Appelgren
ulf.appelgren@klarapapper.se

Jobbnummer
7058832

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Klara Consulting Rekrytering och Interim AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Klara Consulting Rekrytering och Interim AB: