Erfaren redovisningsekonom 50-75 %, Tyresö

Avanzera Bemanning AB / Redovisningsekonomjobb / Tyresö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Tyresö, Lidingö, Värmdö, Huddinge, Stockholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera Bemanning AB i Tyresö, Lidingö, Värmdö, Huddinge, Stockholm eller i hela Sverige

Avanzera Bemanning

Vårt uppdrag:
För kunds räkning söker vi en redovisningsekonom som vill arbeta deltid mellan 50-75 %. Tillträde bör ske snarast och uppdraget pågår tillsvidare med stor chans till anställning hos kund. Vår kund är ett bolag inom en internationell koncern. Arbetsplatsen är vid företagets kontor på Tyresö och du kommer att bli en del av ekonomiavdelningen bestående av fyra personer.

Detta är inledningsvis ett konsultuppdrag, vilket innebär att du anställs hos oss på Avanzera och din arbetsplats är hos vår kund. Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön och betald semester.

Publiceringsdatum
2013-04-24

Dina arbetsuppgifter
Din huvudsakliga uppgift är att koordinera och kvalitetssäkra bokföring samt bokslutsrutiner gentemot Shared Service Center i Belgien. Du ansvarar för att månatliga avstämningar samt årsbokslut utförs korrekt enligt GAAP och du kommer att fungera som stöd i redovisningsfrågor gentemot övriga organisationen. Rollen innehåller alltså ingen löpande bokföring. Du kommer även förbereda inför revisioner, upprätta moms-, skatte- och arbetsgivardeklarationer samt intrastat, periodisk redovisning och övriga rapporter. Förutom redovisningen kommer du även att koordinera lönehanteringen gentemot den externa lönepartnern.

Bakgrund
Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och redovisning enligt GAAP. Om du har erfarenhet av mindre bolag är det ett plus. Eftersom du kommer att ha dagliga kontakter med Shared Service Center så är mycket goda kunskaper i engelska ett krav. Kunskaper i SAP är ett starkt önskemål.

Som person ser vi att du är ansvarsfull, noggrann och prestigelös. Du tar dig an arbetsuppgifter och eventuella problem med en positiv inställning. Du har förmågan att prioritera och strukturera ditt arbete och trivs med att tänka processer och rutiner.

Bemanning med personligt engagemang:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-05-15
Ange följande referens när du ansöker: 228
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena Elvin Guillemain 08-545 28 305

Företag
Avanzera Bemanning AB

Adress
Avanzera Bemanning AB
Box 853
10137 Stockholm

Jobbnummer
1532581

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera Bemanning AB: