Erfaren personaladministratör sökes

Kornboden / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kornboden i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Sollentuna, Huddinge eller i hela Sverige

Har du lätt för att skapa goda relationer och är flexibel i ditt arbetssätt? För en statlig myndighet i Solna söker vi dig som har minst tre (3) års erfarenhet av personaladministration och vill anta ett konsultuppdrag som personalansvarig med 100% som omfattning. Uppdraget beräknas påbörjas i slutet av maj och kommer att pågå i drygt ett (1) år framåt.



Publiceringsdatum
2018-04-19

Dina arbetsuppgifter
Som personalansvarig kommer du att arbeta verksamhetsnära med både operativa och strategiska frågor inom hela HR-området. I rollen ingår det till stor del att stötta och uppdatera chefer och medarbetare i alla förekommande personalrelaterade frågor. I arbetsuppgifterna ingår bl.a:

• Arbetsrätt och facklig samverkan
• Arbetsmiljö, friskvård och rehabilitering
• Rekrytering
• Övergripande HR- och löneadministration
• Personalvård och personalaktiviteter

Du kommer även att ingå i myndighetens samverkansgrupp, råd och arbetsmiljögrupp som HR-representant.

Du arbetar nära en personalhandläggare vid myndigheten samt kommer att ingå i ett HR nätverk som finns på arbetsplatsen.



Kvalifikationer
• Högskoleutbildning exempelvis personalvetarprogrammet eller likvärdig utbildning.
• Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som personaladministratör/ HR-handläggare.
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
• Aktuell erfarenhet av rekrytering och arbetsrätt.
• Mycket goda kunskaper i svensla och engelska avseende både tal och skrift.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från arbete inom statlig myndighet samt om du har arbetet med systemen Primula och Varbi

För att lyckas i rollen ska du vara självgående och tar initiativ för att driva ditt arbete framåt. Du ska gilla ett varierat och självständigt arbete där du på ett flexibelt och snabbt sätt kan skifta mellan olika uppgifter. Du ska även ha lätt för att skapa goda relationer då rollen innebär många kontakter både internt och externt. Rollen kräver att du är ansvarsfull, noggrann och har ett lösningsorienterat förhållningssätt.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.



Anställningsform:
Visstid



Sysselsättningsgrad:
Heltid



Arbetstid och lön:
Dagtid/Fast lön





Övrig information:
Urval sker löpande så ansök redan idag. Observera den korta ansökningstiden.
Du söker tjänsten via vår hemsida: www.kornboden.se



Kornboden arbetar med tjänsterna; bemanning, rekrytering och interim management. Vi har hjälpt stora och små företag, i storstad och i gelsbygd sedan 1996.
Våra kunder finns både inom privat och offentlig sektor. Vi har mer än 15 års erfarenhet av - Rätt person, på rätt plats med rätt kompetens!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Madelene Sahlin, Konsultchef madelene.s@kornboden.se

Företag
Kornboden

Adress
Kornboden
Drottninggatan 26
70210 örebro

Kontorsadress
Drottninggatan 26

Jobbnummer
4094143

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kornboden

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kornboden: