Erfaren orderhandläggare med intresse av IT sökes - Göteborg!

Perido AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
2020-02-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Erfaren orderhandläggare med intresse av IT sökes - Göteborg!" (publicerad 2021-02-23) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido AB i Göteborg, Mölndal, Härryda, Kungsbacka, Ale eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av orderhandläggning? Vill du arbeta på ett ledande återvinningsföretag som varje år återvinner fem miljoner ton avfall? För dig som är administrativt skicklig och har ett intresse av IT och hårdvara kan det här vara tjänsten du letar efter. Läs vidare!

Publiceringsdatum
2020-02-21

Beskrivning
Vi på Perido söker nu en orderhandläggare för ett uppdrag hos vår kund, ett stort företag som är verksamt på över 200 platser i mer än 10 länder. Varje dag arbetar drygt 3 000 medarbetare för att skapa nya värden som alla tjänar på - företagen, miljön och samhället i stort. Vill du bli en av dom? I det här uppdraget arbetar du på kontoret som är placerat i västra delen av Göteborg.
I rollen som orderhandläggare blir du en del av IT- avdelningens servicedesk som huvudsakligen utgör företagets SPOC (Singel Point of Contact), vilket innebär att man äger sina ärenden från "vagga till grav". Du ansvarar för att agera, eskalera och prioritera inkomna ärenden i gruppen, svarar på kundernas frågor efter bästa förmåga, handlägger ordrar, lägger beställningar på hårdvara, kringutrustning och hanterar behörigheter i AD (Active Directory). Vidare ger du rådgivning inom ramarna för koncernens IT-Polices och -processer. Du kommer också arbeta med att skapa Knowledge Base-beskrivningar för servicedesken.
För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du har tidigare erfarenhet av orderhandläggning och goda administrativa kunskaper. Ditt IT-intresse och goda kännedom om hårdvara och kringutrustning kommer vara till stor hjälp i arbetet, samt din erfarenhet av AD. Du är noggrann, ansvarsfull och har gott ordningssinne. Vidare ser vi att du är serviceinriktad och har en förmåga att snabbt kunna sätta dig in i ett ärende, förstå kundens problem och omsätta det till en fullgod beställning. Här kommer din kommunikativa förmåga, muntlig såväl som skriftlig, komma väl till pass!
Är det dig som vår kund väntar på? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi tror att du har:
Gymnasieutbildning
Arbetslivserfarenhet av orderhantering och administration
Kunskaper i AD
Hårdvarukännedom inom datorer, skärmar och skrivare
Lätt för att uttrycka dig mycket väl i tal och skrift, svenska och engelska

Meriterande:
Projektsamordning och annan IT- samordning
Arbetslivserfarenhet av internationell support
Utbildning med inriktning administration el likvärdigt

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag tillsvidare. Tillträde vecka 10-11.

Så ansöker du
Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Vi är ett av de största konsultföretagen för tjänstemän i Sverige, och det skapar möjligheter. Möjligheter för dig att arbeta i engagerande roller, på såväl stora välkända bolag som mindre mer familjära företag och samhällsnyttiga offentliga verksamheter, inom en mängd spännande branscher! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter - något som syns i hög konsultnöjdhet genom interna undersökningar år efter år. När vi anställer dig som konsult ser vi på dig långsiktigt, oavsett om uppdraget du anställs för just idag är kortsiktigt. Vi tror på våra anställda och kan hjälpa både dig som är i början av din karriär och dig som har lång erfarenhet inom ditt yrkesområde. För oss är det även en självklarhet med kollektivavtal och hälsofrämjande aktiviteter. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer.
Kontakt
Om du har frågor kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 31577 i ämnesraden.
Frågor: fraga@perido.se
Hemsida: www.perido.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-03-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Perido AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "31577".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Perido AB (org.nr 556639-6387)
414 58  GÖTEBORG

Jobbnummer
5112418

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido AB: