Erfaren operativ inköpare
Experis Finance Huvudkontor / Inköpar- och marknadsjobb / Ulricehamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Ulricehamn,
Borås,
Mullsjö,
Tranemo,
Svenljunga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Ulricehamn,
Borås,
Falköping,
Jönköping,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Vi söker nu en erfaren operativ inköpare med placering i Ulricehamn. Tjänsten är ett konsultuppdrag, med start i mitten av augusti, och du blir anställd på Experis AB.
Publiceringsdatum2014-08-12Dina arbetsuppgifterSom inköpare fokuserar du på att effektivisera hemtagning genom ett vältrimmat operativt inköpssystem, goda leverantörskontakter och god kommunikation med interna och externa kunder. Tillsammans vidareutvecklar och specialiserar du/ni det operativa inköpsarbetet så att det stödjer koncernens resa mot en integrerad logistiklösning från leverantör till slutkund. Du kommer att vara en viktig del i koncernens utveckling och möjligheterna blir flera att utveckla din kompetens inom inköpsområdet.
De vanligaste arbetsuppgifterna består av:
• Att styra, utveckla och effektivisera eget arbete i samråd med chef.
• Att aktivt arbeta med tillgänglighet, kapitalbindning samt leverantörernas servicegrad i enlighet med de satta målen med respektive affärsområde.
• Att i samråd med den taktiska planeraren aktivt bidra till ett planerat inflöde till centrallagren
• Att ha övergripande ansvar för egna leverantörers servicegrad och artiklar
• Att skapa en bra kommunikation med alla kontaktytor - leverantör, inköp, affärsområde, logistik och finans - för att säkerställa det löpande inköpet.
• Att ansvara för att rutiner och regelverk för eget avropsarbete efterlevs.
Vem är du?
Du har flerårig operativ inköpsbakgrund både praktiskt och teoretiskt. Du är van att hantera inköpsfrågor och vet vilka krav som ställs för ett optimalt inköp. Du har stor vana vid leverantörsrelationer och vana vid förhandlingar ses som en merit. Du behärskar inköp direkt via ett affärssystem, och är intresserad av att vidareutveckla arbetet i systemet. Du kan Excel och gillar siffror. Du talar och skriver på svenska och engelska.
Vi förväntar oss att du är en engagerad person med god analytisk förmåga och ett bra siffersinne för att snabbt kunna se samband och hitta alternativa lösningar. Du är en relationsbyggare och god kommunikatör med stor ödmjukhet och lyhördhet och med hög grad av serviceförmåga.
Kontaktperson för detta jobbUrval sker löpande. Kontaktperson är Karina Andersson, 033-23 74 62,
karina.andersson@se.experis.com .
Arbetstider och omfattning100% Enligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-08-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKarina Andersson 033-23 74 62
FöretagExperis Finance Huvudkontor
AdressExperis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Jobbnummer 1959314
Observera att sista ansökningsdag har passerat.