Erfaren och driftig ekonomiassistent rekryteras till Nacka

Avanzera / Ekonomiassistentjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera i Nacka, Sollentuna, Upplands Väsby, Danderyd, Solna eller i hela Sverige

Avanzera Bemanning

Vårt uppdrag:
För anställning hos kund söker vi dig som är erfaren ekonomiassistent. Vår kund är en av Europas ledande distributörer av IT-periferiprodukter och har en årlig omsättning på ungefär 2 miljarder kr. I Sverige är man 22 anställda och kunderna återfinns bland landets PC återförsäljare, systemintegratörer och databutiker. I Europa är man mer än 380 anställda fördelade på 22 lokala försäljningskontor.

Tjänsten ska tillsättas omgående. Det är en tillsvidare anställning på heltid direkt hos vår kund.

Publiceringsdatum
2012-11-02

Dina arbetsuppgifter
Tonvikten i ditt arbete ligger på kundreskontra med allt från registrering av inkommande betalningar till hantering av påminnelser och krav samt kontoavstämningar. I arbetsuppgifterna ingår även att bevaka krediter, lägga upp nya kunder i affärssystemet samt viss manuell fakturering. Eftersom det är en liten ekonomiavdelning kommer du förutom kundreskontra även assistera med leverantörsreskontra och övrig administration. Den övriga administration man hanterar på ekonomiavdelningen är relaterad till de avtal man har med kunderna och man bearbetar en hel del statistik i Excel. Arbetet innebär mycket kontakt med moderbolaget i Danmark samt med kunderna.

Bakgrund
Vi söker dig som är erfaren ekonomiassistent, både inom kund- och leverantörsreskontra. I grunden är du gymnasieekonom eller motsvarande. Goda kunskaper i engelska, tal såväl som skrift, är en förutsättning för att sköta kontakterna med Danmark samt att systemet man arbetar i är på engelska. Mycket goda kunskaper i Excel är även det ett krav. Har du dessutom erfarenhet av Microsoft Navision är det meriterande.

Som person är du en doer i den bemärkelsen att du tar tag i saker som behöver göras och tycker det är roligt att ha en bred roll. Du har känsla för kundservice, både internt och externt, samt att du har god känsla för siffror. Förmågan att ta egna initiativ och eget ansvar uppskattas mycket. Andra viktiga egenskaper är samarbetsförmåga, flexibilitet och noggrannhet.

Bemanning med personligt engagemang:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-11-15
Ange följande referens när du ansöker: 147
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lisa Karbelius, 08-545 28 303

Företag
Avanzera

Adress
Avanzera
Box 853
10137 Stockholm

Jobbnummer
1381730

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera: