Erfaren och ambitiös Ekonomiassistent söks till internationellt
Hays AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hays AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Omgående inhyrning av en erfaren ekonom till en dynamisk & internationell organisation.
Hays söker för kunds räkning en driven, självständig, noggrann och ansvarstagande ekonomiassistent till redovisningsavdelningen hos vår kund med start så snart som möjligt. Uppdraget är initialt på 12 månader men det finns en god möjlighet till att perioden förlängs. Tjänsten är placerad i Solna.
I rollen som ekonomiassistent arbetar du som kontaktansvarig för leverantörsreskontran, dels mot leverantör och lokala organisationen, men också mot outsourcade partner på shared servicecenter som ansvarar för inscanning, bokning och betalning. Du ansvarar för avstämning av leverantörsreskontran och andra tillhörande balanskonton samt är ansvarig för utbildning av ny personal i attest- och konteringssystem. Du arbetar även med löpande bokföring och övriga administrativa uppgifter. Här ingår bl a att vara lokalt ansvarig för företagets reseräkningssystem. Du arbetar utåtriktat och har ett brett kontaktnät, både internt och externt. Stort fokus ligger på månadsboksluten som sker under strikta och snabba deadlines. Koncernspråket är engelska.
Vi söker dig med minst 5 års erfarenhet av brett ekonomiarbete och som kan jobba självständigt. Du har erfarenhet av att delta i månadsbokslut. Goda kunskaper i excel krävs och det är meriterande om du tidigare arbetat i Oracle, men inget krav. Du tycker om att arbeta på ett stort internationellt företag med högt tempo, är duktig på bokföring och kan hantera att arbeta i flera olika system. Som person är du driven, noggrann, ordningsam, stresstålig och levererar alltid till deadlines. Vidare är du social, framåt, serviceminded, tycker om att jobba i team och har lätt att kommunicera både med svenska och utländska kollegor
För vår kunds räkning söker Hays en Ekonomiassistent till Solna.
Hays kan erbjuda olika arbetsmöjligheter för dig som är specialist och/eller chef inom Accountancy & Finance samt HR. Vårt nätverk av kunder sträcker sig över hela Sverige men med fokus i Stockholm.
Vi jobbar med roller inom många olika branscher och flertalet av dem med internationell anknytning. Hays vill säkerställa service både till kandidater och kunder och har därför utvecklat en servicestandard för kandidatprocessen. Läs mer om vår Serviceprocess på startsidan. Varmt välkommen!
Varaktighet, arbetstid
Uppdraget är initialt på 12 månader men det finns en god möjlighet till att perioden förlängs
Publiceringsdatum2017-02-14Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHays AB
AdressHays AB
STUREPLAN 4C
11446 STOCKHOLM
KontorsadressStureplan 4 C
Jobbnummer 3320722
Observera att sista ansökningsdag har passerat.