Erfaren lönekonsult
Greenstep Sverige AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Greenstep Sverige AB i Stockholm,
Norrköping,
Sundsvall,
Göteborg eller i
hela Sverige Vill du ha ett roligt och utvecklande jobb som lönekonsult? Vi söker nu en erfaren och driven lönekonsult till vårt växande team i Greenstep Sverige. Följ med på vår spännande resa!
Ditt arbete som lönekonsult är mångsidigt och består av olika uppgifter kopplat till dina kunders löneadministration. En viktig del av ditt arbete är kommunikation, rådgivning och kvalitetssäkring av löneprocesser gentemot kunden. Som lönekonsult arbetar du med hela löneprocessen i dina kunduppdrag, vilket innebär ett självständigt arbete samtidigt som du arbetar i team.
Vi erbjuder ett arbete där du har möjlighet att använda dina styrkor och bredda och utveckla din kompetens förutom i svenska kunduppdrag även på den nordiska marknaden. Vi tror på samarbete och vill lyckas som ett team. Därmed finns det 400+ kunniga kollegor i Greenstep-familjen som vill hjälpa dig uppnå dina mål!
I dagsläget söker vi efter en person att anställa och därför är det inte aktuellt med underkonsulter.
Vad förväntar vi oss av dig?
Du har minst 5 års erfarenhet av självständigt arbete i hela löneprocessen
Erfarenhet av konsultbranschen eller konsultrollen är meriterande
Du har en yrkeshögskoleutbildning eller högskoleutbildning inom lön eller ekonomi
Är du auktoriserad lönespecialist är det meriterande
Arbetet förutsätter flytande kunskaper i svenska och engelska, kunskaper i det finska språket är meriterande
Du har arbetat med löneprocessen som helhet under flera års tid och är van vid att arbeta på ett effektivt och strukturerat sätt. Du har en positiv attityd och ett genuint intresse av att jobba i team och uppnå mål tillsammans. Arbetet förutsätter god samarbetsförmåga men också ett självständigt arbetssätt och initiativtagande. Du är noggrann, har hög kvalité i ditt arbete och ett genuint intresse att hjälpa kundföretag lyckas och du strävar alltid efter att hitta lösningar som ger mervärde för kund. Du är van att arbeta i olika system, har du erfarenhet av implementering av nya kunder är det meriterande. Erfarenhet av system som Hogia och Fortnox ses om en merit.
Vad erbjuder vi dig?
Hos oss får du ta del av utvecklande och intressanta arbetsuppgifter samt en inkluderande arbetsgemenskap i ett spännande tillväxtföretag. Moderna och effektiva arbetsredskap är en självklarhet hos oss, detsamma gäller flexibel arbetstid, möjlighet till att arbeta på distans samt en konkurrenskraftig lön. Vi arbetar i team, hjälper varandra och delar dagligen kunskap med varandra för att nå våra mål och utvecklas tillsammans. Våra kontor är moderna och trivsamma och alltid centralt belägna. Vi ordnar och deltar i olika motionsevenemang och stödjer motion i vardagen med friskvårdsbidrag. Vi erbjuder våra medarbetare ett attraktivt tjänstepensions- och försäkringspaket, eftersom vi värnar om våra medarbetares nutid och framtid. Utbildningar och kontinuerlig utveckling är en obligatorisk fördel hos oss eftersom vi vill att våra medarbetare skall växa tillsammans med oss. Hos oss bidrar du till Greensteps tillväxtresa och framtid, genom att bidra med din kompetens, erfarenheter och idéer.
Varför Greenstep?
Greenstep samarbetar med kunder från en en bredd av branscher, men har en övergripande vision om att följa tillväxtbolag i deras resa mot framgång. Greensteps verksamhet växer mycket i Sverige och består i dagsläget av ett team på ca 30 personer. Målsättningen är att fortsätta vår starka tillväxt men med samma kvalité i våra tjänster - något som är vårt signum branschen. Vårt huvudkontor i Sverige är placerat i Norrköping, men vi har även ett kontor i Waterfront Building i centrala Stockholm.
Greenstep grundades år 2010 i Finland och är en expertorganisation med över 400 medarbetare inom redovisning, löneadministration, samt tjänster inom CFO, M&A, Transaction Services, HR och skatte- och affärsjuridik. Detta kombinerar vi med modern teknik och programvara med fokus på automation i ekonomiprocesser uppbackat av state-of-the art BI modeller. Vi utför vårt specialistarbete utgående från en gemensam värdegrund, vars kärna är en vilja att betjäna kunderna med kvalité och anpassat enligt deras behov. Genom att lyssna på våra kunder och vår personal lyckas vi skapa en öppen arbetsmiljö som erbjuder värdefulla lösningar till våra kunder och utvecklar nya processer som gynnar verksamheten. Greenstep har i dagsläget verksamhet i Sverige, Finland och Estland. I övriga länder betjänar Greenstep sina kunder genom MSI Global Alliance. En betydande del av våra kunder har kommit till oss genom rekommendationer.
Ta nästa steg i din karriär: Greenstep!
Skicka gärna din ansökan snarast men senast 20 oktober 2021. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, därför hoppas vi på att få din ansökan redan idag.
Vänligen observera att vi behandlar enbart ansökningar som skickas in via rekryteringsannonsen på vår karriärsida:
https://greenstep.com/se/karriar.Vi kan komma att begära utdrag ur belastningsregistret från polisen samt skuldfrihetsintyg som inhämtas från kronofogdemyndigheten för personer som rekryteras till oss.
Publiceringsdatum2021-10-15Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-10-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressGreenstep Sverige AB
Klarabergsviadukten 63
11164 STOCKHOLM
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Greenstep Sverige AB (org.nr 556683-9717),
https://greenstep.com/se Klarabergsviadukten 63 (
visa karta)
111 64 STOCKHOLM
Jobbnummer 6046440
Observera att sista ansökningsdag har passerat.