Erfaren löneadminstratör på 75%

SJR AB Göteborg / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR AB Göteborg i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Öckerö eller i hela Sverige

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på Nasdaq OMX First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

SJR söker för kunds räkning en löneadministratör på 75% till uppdrag med start omgående och fram till sista januari 2016. Företaget har kontor i Västra Frölunda och du kommer att arbeta i ett ekonomiteam om sju personer.

Vad innebär rollen och vem söker vi?
Rollen som löneadministratör innebär att ett självständigt brett arbete där du bland annat ansvarar för att hålla personregister och scheman uppdaterade i löne- och rapporteringssystemet, registrering av tidrapporter och reseräkningar, sammanställning och registrering av beredskapsrapporter, hantering av sjukfrånvaro, administration gällande anställningsbevis och arbetsgivarintyg, utbildning av nyanställda i tidredovisningssystemet samt administration kring tjänste- och servicebilar. Du kommer att arbeta i Personec och det är meriterande om du har erfarenhet av systemet sedan tidigare.

Vi söker dig som är utbildad löneadministratör och har erfarenhet av löneprocessens alla delar. Det är ett plus om du har erfarenhet av Teknikavtalet för tjänstemän och arbetare. Vidare är du kunnig inom lagar och regler som påverkar lön, kompensation och förmåner. Dina kunskaper i svenska och engelska är goda, både i tal och skrift och du är van att arbeta i Officepaketet. Det är meriterande om du har du erfarenhet av att arbeta med administration kring tjänstebilar.

Som person är du prestigelös och trivs med att arbeta i team. Du är lojal och noggrann samtidigt som du trivs i en föränderlig miljö. Bolaget är en internationell koncern vilket gör att det hela tiden sker förändringar. Du är självständig och har lätt för att sätta dig in i system och arbetar leveransorienterat.

Välkommen med din ansökan till oss
Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Caroline Karlsson på 031-333 54 71.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillsvidare

Publiceringsdatum
2015-09-08

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Karlsson +46 031 333 54 71

Företag
SJR AB Göteborg

Adress
SJR AB Göteborg
Kungsgatan 48B
41115 Göteborg

Kontorsadress
Kungsgatan 48B

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2421682

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR AB Göteborg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR AB Göteborg: