Erfaren löneadministratör

Göteborg & Co / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborg & Co i Göteborg

Göteborg & Co har till uppgift att marknadsföra och medverka i utvecklingen av Göteborg som turist-, mötes- och evenemangsstad. Ägare är Göteborgs Stadshus AB som är en del av Göteborgs Stad. Läs mer på goteborgco.se

Göteborg & Co söker en

Erfaren löneadministratör

I rollen som löneadministratör kommer du att arbeta med hela löneprocessen med löner för cirka 100 tillsvidareanställda samt ett stort antal visstidsanställda, vars antal varierar under året. I arbetsuppgifterna ingår även att hantera personalförsäkringar, pensionsadministration (ITP), framtagande av statistik, upprätta anställningskontrakt, rapportera till Bolagsverket samt hantering av reseräkningar. Administrativt ansvar för bolagets avtalsdatabas ingår i tjänsten.

Rollen innebär mycket kontakt med medarbetare och chefer i organisationen, samt externa kontakter som t.ex. Försäkringskassan och Collectum. Du ingår i företagets ekonomiavdelning och rapporterar till ekonomichefen. Rollen innebär även ett nära samarbete med företagets HR-avdelning. Du är företagets enda löneadministratör men har stöd från kollegorna på såväl ekonomi- som HR-avdelningen.

Publiceringsdatum
2017-06-21

Kvalifikationer
Vi söker dig som kan, och vill, arbeta med alla steg i handläggning av löner, inklusive bokföring och avstämning av lönerelaterade kostnader. Du har minst 3 års erfarenhet av arbete med löneadministration och har erfarenhet från alla delar i löneberedningsprocessen. Vi ser gärna att du har erfarenhet av personaladministration. Du ska ha relevant gymnasieutbildning och gärna påbyggnadsutbildning inom löneadministration.

Du som söker tjänsten har erfarenhet av att arbeta i lönesystem och vi ser det som meriterande om du har arbetat i Hogia Personal och Hogia Lön Plus. Vidare sergärna att du har arbetat i Hogia PBM. Du har grundläggande kunskaper i arbetsrätt och gärna vana att läsa kollektivavtal. Det är meriterande om du har arbetat med bokföring och avstämning av konton. Vi förutsätter att du har mycket god datorvana och mycket goda kunskaper i Officepaketet, med tyngdpunkt på Excel.

Du kommer att sköta mycket av ditt arbete självständigt vilket förutsätter att du är självgående och att du trivs med eget ansvar. Du behöver även trivas med och ha lätt för att samarbeta i grupp. Vidare tycker du om och har god förmåga att arbeta administrativt och strukturerat och du förstår vikten av noggrannhet i ditt arbete.

Övrigt

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde i mitten av december 2017/början av januari 2018. Sista ansökningsdag är 2017-08-13. Vid frågor om tjänsten kontakta Gunilla Hammer, ekonomichef, för övriga frågor kontakta Yvonne Nothzén, HR-specialist, båda nås via 031-3684000.

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Göteborg & Co

Adress
Göteborg & Co
Mässans gata 8
41251 GÖTEBORG

Kontorsadress
Mässans gata 8

Jobbnummer
3569491

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborg & Co

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborg & Co: