Erfaren löneadministratör
LSS-Partner AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2017-06-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Erfaren löneadministratör" (publicerad 2017-07-26) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos LSS-Partner AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Vi söker nu en löneadministratör på deltid som ska ansvara och administrera företagets löner, som även har erfarenhet av att arbeta med viss ekonomiadministration. I ett nära samarbete med övrig personal på vårt kontor kommer du vara en viktig del i vårt team.
Publiceringsdatum2017-06-01Om tjänstenDina arbetsuppgifter kommer att innefatta hela löneadministrationen. Vi hanterar löner för ca 250 anställda varje månad. Detta kommer att innefatta lönekörningar, sammanställning och uttag av rapporter, skriva intyg, avstämningar, rättelser, statistik av olika slag, tolkning av kollektivavtal samt att ge support i lönefrågor till våra anställda och kunder.
Mer om tjänsten:
Tjänsten är placerad på vårt kontor i Västra Frölunda. Tjänsten är på deltid (50 %) med sex månaders provanställning med start enligt överenskommelse. Urval sker löpande så skicka din ansökan så snart som möjligt.
BakgrundVi söker dig som har erfarenhet av löneadministration, och då hanterat samtliga delar i löneprocessen, samt vissa ekonomiuppgifter, gärna i ett bolag med fler än 50 anställda. Du har god kunskap om semesterlagen, sjukskrivningsregler samt har vanan att hantera föräldraledighet och deltidsarbete. Du har vana att arbeta utifrån lagar, avtal, regelverk och har goda kunskaper om skatte- och redovisningsregler. Vi ser gärna att du är systemkunnig och att du har jobbat i ett lönesystem tidigare, med fördel Crona lön. Vi ser även att du har goda kunskaper i Officepaketet och särskilt Excel. Meriterande är om du har erfarenhet av löneadministration inom området personlig assistans men är inget krav. Tjänsten kräver att du behärskar svenska bra och att du uttrycker dig väl i tal och skrift.
ProfilSom person har du hög integritet, är noggrann samt arbetar effektivt och strukturerat, så att löner och avtal blir korrekta. Du bör trivas med att ge service och bemöter andra med engagemang.
Att arbeta i en föränderlig och flexibel miljö är något som motiverar dig och du arbetar gärna med att identifiera effektiviseringsmöjligheter och förbättra befintliga rutiner och processer. Du tar egna initiativ och har vana att arbeta såväl självständigt som i grupp. I tjänsten ingår det en hel del telefonkontakt med anställda och kunder vilket innebär att du bör vara utåtriktad och måste trivas med att ge service. Vi tror att du är en person som inte ger sig förrän en uppgift är löst. Du har en mycket god organisatorisk förmåga och gillar struktur och ordning, men du har också förmåga att vara flexibel och kunna prioritera om din arbetsdag om något oplanerat skulle dyka upp. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Meriterande om du har körkort och tillgång till egen bil.
LSS-Partner är ett familjeföretag som arbetar för personer som har personlig assistans. Vi är formell arbetsgivare åt personliga assistenter, har utbildningsverksamhet samt ger råd och stöd till arbetsledare och assistenter.
Varaktighet, arbetstid
40%-60%
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-07-01
Ange följande referens när du ansöker: Löneadministratör
KontaktMaria Planhammar
maria.planhammar@lss.se 031-748 39 82
Lisa Pettersson
lisa.pettersson@lss.se 031-68 94 98
FöretagLSS-Partner AB
AdressLSS-Partner AB
Box 9161
40094 GÖTEBORG
KontorsadressJärnbrotts Prästväg 2
Jobbnummer 3533586
Observera att sista ansökningsdag har passerat.