Erfaren Löneadministratör

Wise Professionals AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2014-03-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Erfaren Löneadministratör" (publicerad 2014-03-26) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise Professionals AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vill du arbeta med starka varumärken och i ett framgångsrikt bolag? Är bra villkor och marknadsmässig lön viktigt för dig? Värderar du personligt engagemang och tillgänglighet högt? Då är Wise Professionals den perfekta arbetsgivaren för dig! Wise Professionals konsultverksamhet fortsätter att växa och vi söker därför för kunds räkning en löneadministratör. Detta är ett konsultuppdrag via Wise Professionals med start omgående. Uppdraget avser att pågå t.o.m 31 augusti med möjlighet till förlängning.

Ditt uppdrag

Vår kund har sitt kontor i Frihamnen. Som löneadministratör kommer du att arbeta med hela lönekedjan och hantera cirka 600 löner tillsammans med en kollega. Du kommer att göra lönerna för cirka 20 företag. Ytterligare arbetsuppgifter som tillkommer rollen som löneadministratör är:

• Tolka och besvara frågor kring avtal
• Tjänstepensionsadministration och rapportering till myndigheter
• Intygshantering
• Administrera reseräkningar och friskvård
• Andra administrativa uppgifter inom lön, pension och HR
• Ett nära samarbete med chefer och personal på de olika företagen

Publiceringsdatum
2014-03-07

Bakgrund
Vi söker dig som är erfaren inom löneyrket och känner bekväm i rollen. Du har arbetat minst tre år som Löneadministratör och vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning. Dina kunskaper i Officepaketet är mycket goda. För att lyckas i rollen är det ett krav att du har arbetat i Hogia och det är meriterande om du har erfarenhet av Flex.

Dessutom ser vi gärna att du har arbetat med tjänstepensionsadministration tidigare. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att förbättra befintliga arbetssätt och trivs i en roll att utveckla processer och rutiner.

Som person är du självgående och kan ta egna initiativ. Du är ansvarstagande, serviceminded och har god kommunikationsförmåga. Du arbetar proaktivt och trivs att arbeta i en föränderlig organisation. Vidare är du noggrann, strukturerad och har viljan att fortsätta utvecklas i rollen som löneadministratör.

Wise Professionals erbjuder

Ett spännande uppdrag hos en välkänd uppdragsgivare med möjlighet för dig som konsult att vara med att påverka och utvecklas inom organisationen. Wise Professionals erbjuder marknadsmässiga löner och generösa villkor så som friskvårdsbidrag för alla våra konsulter och utvecklingsmöjligheter för dig som vill utvecklas vidare i din konsultroll. Som konsult kommer du ha nära kontakt med din konsultchef med möjlighet att delta på våra inspirerande konsultträffar.

Mer om tjänsten

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa kandidatansvarig Sofia Sjögren på telefonnummer 076-000 18 57 eller konsultchef Stephanie Grammenidis på nummer 073-521 65 23. Urval sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Wise Professionals är ett helägt dotterbolag inom Wise Group. Vår ambition är att med personlig service och hög kvalitet erbjuda företag och organisationer kompletta tjänster inom rekrytering och konsultuthyrning av kvalificerad personal. Vi arbetar inom de flesta branscher och tillhandahåller kompetent stöd oavsett man söker en chef, säljare eller specialist.

Arbetstider och omfattning
Vikariat.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-04-07
Ange följande referens när du ansöker: 119
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sofia Sjögren

Företag
Wise Professionals AB

Adress
Wise Professionals AB
Box 22109
10422 Stockholm

Jobbnummer
1801763

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise Professionals AB: