Erfaren Lokalförvaltare till förvaltningssektionen i Stockholm

Polismyndigheten - Norrmalm - Kvarte / Fastighetsskötarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla fastighetsskötarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten - Norrmalm - Kvarte i Stockholm

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en erfaren lokalförvaltare med intresse och stora kunskaper för fastighetsförvaltning som utmärker sig genom sina samarbets- samt problemlösande förmågor. Vill du få utlopp för dessa har vi jobbet för dig. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Beskrivning av arbetsplats
Polismyndigheten är inne i en expansiv fas, där lokalfrågan är en stor central del. Myndigheten äger inte några lokaler utan hyr istället cirka 1,5 miljoner kvadratmeter lokaler fördelat på 1 100 hyresavtal till en hyreskostnad om 2,3 miljarder kronor.Du kommer tillhöra gruppen för fastighetsförvaltning Stockholm tillsammans med 6-10 st medarbetare. Personalen har mixad erfarenhet med både poliser och civilanställda.
Beståndet innehåller både nya och moderna Polishus samt äldre bestånd. I och med vår tillväxtresa kommer du som förvaltare även att jobba med mindre ombyggnationer och lokalanpassningar. Polismyndighetens mångfacetterade uppdrag gör vårt bestånd unikt, från bland annat kontorslokaler, datahallar, sjöpolis till rytteri.
Vi har vår arbetsplats på Kungsholmen i Stockholm och det finns möjlighet att arbeta på distans om arbetsuppgifterna tillåter det och efter samråd med chef. Som statligt anställd på Polismyndigheten erbjuder vi även särskilda förmåner kring pension, föräldralön, friskvård m.m. Enheten är en del av Polismyndighetens ekonomiavdelning. https://polisen.se/jobb-och-utbildning/jobba-hos-polisen/var-verksamhet/jobb-ekonomiavdelningen/
Fastighetsförvaltarsektionen är en del av Polismyndighetens ekonomiavdelning.
Arbetsuppgifter
Som lokalförvaltare säkerställer du att lokalerna är verksamhetsanpassade och kostnadseffektiva avseende ditt lokalbestånd. Du ansvarar för att förvalta, samordna och utveckla befintligt lokalbestånd.
Rollen innebär många kontaktytor och du samarbetar med såväl andra lokalförvaltare, fastighetsstrateger, projektledare som jurister och ramavtalsleverantörer. Du samarbetar vidare med inköps- och serviceenheten, IT-avdelningen och säkerhetsavdelningen samt med verksamheten. Som lokalförvaltare agerar du kravställare gentemot hyresvärdar och leverantörer samt har en god dialog och bygger långsiktiga relationer med övriga interna verksamheter.
Arbetsuppgifter är i huvudsak följande, men andra uppgifter kan också förekomma:
• Utifrån hyresgästperspektiv säkerställa lokalerna är verksamhetsanpassade
• Delta i budget- och uppföljningsarbetet avseende ditt lokalbestånd
• Driva mindre investeringsinitiativ samt delta i projektgrupper vid större ombyggnationer/ lokalanpassningar
• Offertframtagning, kostnadsuppskattningar och avrop från ramavtalsleverantörer
• Framtagandet av hyres- och serviceavtal
• Besvara lokalförsörjningsfrågor samt agera rådgivande gentemot verksamheten
• Arbeta för att lagstiftning och arbetsmiljökrav uppfylls i lokalbeståndet, i samråd och med stöd från verksamheten
Resor ingår i arbetet, främst inom region Stockholm.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Yrkes- och/ eller akademisk utbildning (t.ex. teknisk förvaltare, fastighetsingenjör) alternativt annan utbildning kombinerad med relevant erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• Mångårig erfarenhet från en liknande roll
• Kunskaper och erfarenhet av hyres- och serviceavtal
• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska, såväl i tal som i skrift
• B-körkort
• Goda IT kunskaper
• God administrativ förmåga
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• Erfarenhet av projektledning, framförallt mindre ombyggnationer/lokalanpassningar
• Erfarenhet av byggentreprenader
• Erfarenhet av fastighetssystem
• Erfarenhet av LOU
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du tycker om att ge god service, är relationsskapande och självständigt driver arbetet framåt med fokus på att lösa problem. Du är flexibel, har förmåga att omprioritera i arbetet vid behov och trivs i en miljö med högt tempo där den ena dagen inte är den andra lik. Vidare är du en god kommunikatör och trivs med att samarbeta samt har en solidarisk inställning till de beslut som fattas. Utöver det ställer rollen krav på att du är strukturerad och noggrann.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef: Peter Ekberg peter.ekberg@polisen
Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:,thomas.blomgren@polisen.se
Fackliga företrädare
SACO, Polisförbundet, Fackförbundet ST, SEKO Polisen som nås via Polisens växel 11414
Övrig information
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Stockholm
Arbetstid: Heltid
Funktion: Lokalförvaltare
Säkerhetsklassning
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Ansökan
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast 221101 Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Märk din ansökan med ref.nr. A282.070/2022 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer ref.nr A282.070/2022 via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult. Rollen kräver svenskt medborgarskap.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på www.polisen.se/personuppgifter/rekrytering

Publiceringsdatum
2022-10-12

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-01

Adress
POLISMYNDIGHETEN - NORRMALM - KVARTE
Polhemsgatan 30
11230 Stockholm

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076), http://polisen.se
Polhemsgatan 30 (visa karta)
112 30  STOCKHOLM

Ansökan
E-post: jobb.na@polisen.se

Arbetsplats
Polismyndigheten - Norrmalm - Kvarte

Jobbnummer
7068292

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten - Norrmalm - Kvarte

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten - Norrmalm - Kvarte: