Erfaren leverantöresreskontra ekonom med intresse för digitalise

Nordentic AB / Ekonomiassistentjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nordentic AB i Malmö, Helsingborg, Kalmar, Göteborg, Jönköping eller i hela Sverige

Detta är en möjlighet för dig som arbetat flera år med leverantörsreskontran och vill vara med och implementera digital hantering av leverantörsfakturor.

Vem söker vi?
Vi söker dig som är utbildad på gymnasienivå inom ekonomi eller har annan relevant utbildning inom redovisning. Det viktigaste är din erfarenhet och din personlighet. Vi söker dig med många års erfarenhet av hela flödet inom leveransreskontra. Kunskap om hantering av E-faktura är meriterande men inte ett krav. Ett plus är om du har erfarenhet av Monitor som är vårt affärssystem.

Vilka är vi?
Nordentic är Skandinaviens största aktör på den tandtekniska marknaden med fjorton dentallaboratorier i Sverige och Danmark. Koncernen tillhandahåller ett full-servicekoncept och levererar alla slags tandtekniska arbeten till mer än 2000 tandläkare, både inom den privata och offentliga tandvården. Nordentic ligger i framkant när det gäller att implementera nya tekniker och har via sin erfarna personal spetskompetens inom alla tandtekniska konstruktioner och produkter (för mer info om oss se www.nordentic.com).
Vi drivs av en gemensam mission: Vi ska få Skandinavien att le.

Vad innebär rollen?
Du kommer framförallt att arbeta med redovisning och ansvara för delar av redovisningen i några av koncernens bolag. Det innebär bokslutsarbete och löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontrahantering samt betalningar. Men du kommer även vara högst delaktig i två av höstens förändringsprojekt; fusion av dotterbolag samt uppgradering av befintligt affärssystem i bolagen.
Du kommer arbeta i en självständig roll, men ingå i ett redovisningsteam bestående av fyra personer. Arbetet sker framförallt i Visma, Monitor G5, Centsoft och MS Excel. Du rapporterar till CFO på Nordentic.

Vad innebär rollen?
Tjänsten innebär att du, under projektanställningen, tar fullt ansvar för leverantörsreskontrahanteringen i två bolag. Du kommer huvudsakligen arbeta med:
löpande hantering av leverantörsfakturor i vårt affärssystem Monitor G5
viss löpande redovisning
viss kontoavstämning i samband med bokslut

Vi önskar att du:
är noggrann, strukturerad, serviceinriktad och prestigelös
trivs i rollen på en ekonomiavdelning och trivs med att samverka med kollegor och leverantörer.
utbildad inom ekonomi/redovisning med minst 5 års erfarenhet av leverantör reskontrahantering
har en erfarenhet av att arbeta i affärssystem liknade Monitor G5
trivs att arbeta i team i en föränderlig miljö
har en önskan och intresse av att lära sig nya digitala arbetssätt
pratar och skriver obehindrat på svenska

Tjänsten är i första hand en projektanställning på 100% med start omgående. Anställningen varar till 15 september.

Du kommer sitta med oss på Nordentic AB i Malmö. Välkommen med din ansökan/CV. Vi kommer ha löpande urval, med start omgående.

Publiceringsdatum
2021-01-19

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-02-01

Adress
Nordentic AB
Bellevuevägen 46
21772 Malmö

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Leverantörreskontra".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Nordentic AB (org.nr 556785-4541)
Bellevuevägen 46 (visa karta)
217 72  MALMÖ

Ansökan
E-post: rekrytering@nordentic.com

Jobbnummer
5531090

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nordentic AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nordentic AB: