Erfaren kundförvaltare

Stockholms Stad, fastighetskontoret, projekt- och upphandlingsav / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, fastighetskontoret, projekt- och upphandlingsav i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Fastighetskontoret förvaltar och utvecklar ett unikt fastighetsbestånd viktigt för Stockholms invånare, företagare och besökare. Fastighetsbeståndet består av allt från större kontorsbyggnader, offentliga lokaler, idrottshallar, saluhallar, salutorg, partihandelsområden och brandstationer till slott och herrgårdar, konstnärsateljéer, villor och små torp på landet. Vi förvaltar även natur- och friluftsområden utanför kommungränsen. Vi sitter i moderna lokaler cirka 10 minuter från Centralstationen.




Publiceringsdatum
2018-07-13

Dina arbetsuppgifter
I rollen som kundförvaltare är ditt uppdrag att skapa och upprätthålla goda långsiktiga relationer med dina hyresgäster på ett professionellt sätt för att tillgodose deras behov samt verka för en god ekonomi för ditt fastighetsbestånd.

Som kundförvaltare har du ett helhetsansvar för de fastigheter som du förvaltar, dvs du har ett budget- och resultatansvar samt ett ansvar för att utveckla fastigheterna på ett långsiktigt och hållbart sätt. Här får du möjlighet att, ihop med kompetenta och engagerade kollegor, arbeta med varierande arbetsuppgifter och utmaningar utifrån vårt spännande uppdrag och fastighetsbestånd.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Skapa och upprätthålla goda relationer med hyresgästerna
- Ansvara för samordningen av den operativa fastighetsförvaltningen
- Ha ett helhetsansvar för budget, prognoser, intäkts- och resultatuppföljning
- Ta fram hyreskontrakt, genomföra hyresförhandlingar och hyresavtalsbevakning
- Vara delaktig i investeringsprojekt
- Ansvara för planering och uppföljning av lokalanpassningar inom befintligt fastighetsbestånd

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant utbildning för tjänsten, t ex högskoleutbildning med inriktning mot fastighetsekonomi, och- eller erfarenhet av förvaltarrollen.


Som person är du trygg, lyhörd och inger förtroende. Du har lätt att samarbeta och skapar långsiktiga kundrelationer. Du är affärsmässig, strukturerad och planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. En ekonomisk medvetenhet är viktigt då du kommer att fokusera på kostnader, intäkter och effektivitet ur ett fastighetsekonomiskt perspektiv. För rollen krävs att är du utåtriktad med en god kommunikativ förmåga så väl muntligt som skriftligt samt tilltalas av att arbeta i team.

Arbetsplatsbeskrivning
Fastighetsavdelningen förvaltar fastighetsnämndens fastigheter och byggnader men har även förvaltningsuppdrag åt andra nämnder inom staden. Avdelningen består av fem enheter; driftenheten, enheterna för kundförvaltning, enheten teknikförvaltning, samt enheten fastighetsadministration. Våra mål är att ha nöjda kunder, tillhandahålla ändamålsenliga lokaler och erbjuda kunderna välunderhållna fastigheter. Vi har idag hyresintäkter motsvarande 1,3 miljarder och hanterar 4.000 hyresavtal vilket gör att vi är en av Sveriges större fastighetsförvaltare. Att arbeta hos oss är alltid varierade och ger stora möjligheter till personlig utveckling.

Övrig information
Hos oss får du

- vara med och utveckla Stockholm,
- arbeta med spännande och unika fastigheter,
- goda möjligheter att utvecklas inom ramen för ditt uppdrag och inom Stockholms stad,
- stor frihet att planera ditt arbete,
- en chef som engagerar, stöttar och utmanar,
- hjälpsamma och kompetenta kollegor som bidrar till en god stämning på kontoret,
- en centralt belägen arbetsplats,
- förmåner som exempelvis Rikskortet, friskvård och semesterväxling,
- en arbetsgivare som jobbar med sina utmaningar.





Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-19
Ange följande referens när du ansöker: 2018/4785
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Louise Rohmer 08-508 27 044

Företag
Stockholms Stad, Fastighetskontoret, Projekt- och upphandlingsav

Adress
Stockholms Stad, Fastighetskontoret, Projekt- och upphandlingsav
Hantverkargatan 2
11221 Stockholm

Kontorsadress
Hantverkargatan 2

Jobbnummer
4246691

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, fastighetskontoret, projekt- och upphandlingsav

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, fastighetskontoret, projekt- och upphandlingsav: