Erfaren kommunikatör till Trafikverket

Experis Finance Huvudkontor / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Publiceringsdatum
2016-01-08

Dina arbetsuppgifter
Experis söker nu efter en erfaren kommunikatör till Trafikverket. Uppdraget sträcker sig till februari 2018. I jobbet som kommunikatör kommer du planera och genomföra kommunikationsaktiviteter med syfte att verkställa Trafikverkets kommunikationsstrategi. Det innebär att du analyserar, planerar, genomför, följer upp samt utvärderar kommunikationsstöd till verksamheten i linjen, i projekt och/eller via kanaler. Stödet innebär såväl strategiskt som operativt arbete. Det sker exempelvis genom: interna och externa insatser i form av projektledning, omvärldsbevakning, målgruppsanalys, behovsanalys, formulera kommunikationsmål- och strategier, utforma budskap, kanalval, att skriva texter, fotografering, webbpubliceringar och arbete med sociala medier.

Som kommunikatör ansvarar du för att kommunikationsaktiviteterna hålls inom bestämda ramar, budget och tidplan. Vidare har du ansvar för att arbetet sker strategiskt, effektivt och i enighet med Trafikverkets kommunikationsplan/ - strategi.
Arbete kan förekomma utanför kontorsmiljö. Beredskap på kvällar och helger kan förekomma.

Vem är du?
Du har högskoleutbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap eller annan likvärdig utbildning. För att trivas i rollen som kommunikatör har du arbetat varierat med kommunikation i minst 5 år. Du bör även ha några års erfarenhet av kvalificerad rådgivning till ledare och chefer. Det är meriterande om du tidigare arbetat inom offentlig sektor. Du bör även ha goda kunskaper i Officepaketet, Episerver och vara en duktig skribent och språkbehandlare i svenska.

Som person är du duktig på att påverka och driva kommunikationsfrågor, snabbt kunna presentera goda kommunikationslösningar och utifrån din yrkeskompetens kunna argumentera för din lösning. För att trivas i jobbet som kommunikatör tycker du om att skapa och etablera kontaktnät och relationer.

Vad kan vi erbjuda dig?
Spännande tjänster på intressanta företag, - både välkända och nystartade
• Utvecklingsmöjligheter på både lång och kort sikt
• Möjlighet att jobba i svensk och internationell miljö
• Nätverkande med personer inom din yrkeskategori genom såväl nätverksträffar som sociala aktiviteter

Kontaktperson för detta jobb
Om du känner igen dig i ovan beskrivning är du välkommen med din ansökan. Vid frågor kontakta Talent sourcer Cecilia Andersson 031-617207. Ansök tjänsten via länken på vår hemsida, www.experis.se . Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Cecilia Andersson

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2605557

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: