Erfaren jurist för uppdrag hos kontrollmyndighet
Adecco, Office & HR, Stockholm / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco, Office & HR, Stockholm i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Järfälla eller i
hela Sverige Erfaren jurist sökes för uppdrag hos kontrollmyndighet!
Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner. I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda. Globalt så sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag och ger ca 3 miljoner människor jobb under ett år. Våra verksamhetsområden är Recruitment, Outsourcing, Staffing Services och Human Capital Solutions. Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag.
Adecco Stockholm Finance & Legal är ett affärsområde med tjänster hos kunder inom bank- och försäkringsbranschen, hos finansbolag, advokat- och juristbyråer samt på olika ekonomiavdelningar, finansavdelningar och juristavdelningar.
Nu söker vi på Adecco Finance & Legal en erfaren jurist inom upphandlig med placering i centrala Stockholm.
Uppdraget är en interimslösning men anställning hos kunden kan komma att erbjudas.
Publiceringsdatum2010-06-17Dina arbetsuppgifterI rollen ingår ansvar för myndighetens upphandlingar och inköp. Din roll kommer att vara organisationen behjälplig inom inköps- och upphandlingsområdet där ansvarsområdet är att planera och genomföra upphandlingar samt upprätta avtal. Du skall också driva arbetet med att utveckla våra framtida rutiner för elektroniska inköp framåt. I rollen så arbetar du självständigt men ingår i en större enhet.
ErfarenheterVi söker dig som har juridisk examen och/eller minst 2 års erfarenhet av upphandling och inköp samt goda kunskaper om Lagen om offentlig upphandling (LOU). Du har intresse av att arbete med processkartläggning av inköps- och upphandlingsrutiner och att effektivisera inköpsprocessen. Du ska obehindrat kunna uttrycka dig på både på svenska och engelska i tal och skrift.
Dina personliga egenskaperFör att passa i rollen krävs att du kan arbeta självständigt, du ser själv vad som behöver göras och agerar utifrån detta
Du är en analytisk problemlösare som drivs av ambitionen att få grepp om och utveckla verksamheten, både i det stora och i det lilla perspektivet.
Fakta om anställningen
Tjänsten som upphandlare ska tillsättas snarast och avser heltid med sedvanliga kontorsarbetstider, uppdragslängden är i nuläget inte fastställt men beräknas pågå till årsskiftet 2010/2011.
Som konsult är du anställd i Adecco Sweden under uppdragets gång alternativt har du eget företag och kontrakteras av Adecco för uppdraget.
Ansök
Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida
http://iem-se-candidate.adeccoweb.net/default.asp?Page=vacancy/vacancyvisualiza tionbycandidate.asp?lVacancyIden=782514 och ansöker därifrån.
Vid frågor om tjänsten kontakta Konsultchef Jesper Ohlsson på 08-598 986 05
Välkommen att söka!
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagAdecco, Office & HR, Stockholm
AdressAdecco, Office & HR, Stockholm
Box 12127
10224 Stockholm
KontorsadressKungsgatan 60
Stockholm
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-100 500
Jobbnummer 679685
Observera att sista ansökningsdag har passerat.