Erfaren inköpare sökes till spännande företag inom telekombransc

Framtiden AB, Stockholm / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden AB, Stockholm i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Järfälla eller i hela Sverige

Nu söker Framtiden dig som vill jobba som administrativ inköpare hos en ledande leverantör inom fiberoptik

Publiceringsdatum
2010-10-28

Företaget
Vår kund har funnits i cirka 10 år och är en ledande leverantör inom området fiberoptik. I Sverige är de ca 150 anställda, men de finns även representerade i ett antal länder världen runt. Företaget har sitt kontor söder om stan, men kommer i februari 2011 att flytta till Liljeholmen. Idag består inköpsteamet av tre medarbetare, men då företaget har växt och fortsätter att växa söker man nu en ny medarbetare inom inköp.
Arbetsuppgifter och omfattning:

Dina arbetsuppgifter
Som inköpare har du ett helhetsansvar för hela inköpsprocessen. Du kommer att bland annat arbeta med avtalsförhandlingar med leverantörer, leveransbevakning samt tillhörande administration. Du kommer ha daglig kontakt med kundens leverantörer både via mail och telefon. Vidare bidrar du till att processen fungerar optimalt i den dagliga verksamheten, för att på så sätt kunna säkerställa kvalitet och effektivitet i leveranserna. Du kommer att ha ett nära samarbete med företagets säljavdelning.
Tjänsten är på heltid och är inledningsvis ett konsultuppdrag med avsikt att bli en rekrytering.
Omfattning:
Heltid med start omgående.
Skallkrav:
1. Du har någon form av eftergymnasial utbildning.
2. Du har minst 2-3 års erfarenhet av att ha arbetat med inköp som assistent eller liknande.
3. Du har mycket goda kunskaper i engelska tal och skrift, då viss kundkontakt kommer ske på engelska.
4. Du har mycket goda kunskaper i svenska, tal och skrift.
Meriterande:
1. Erfarenhet av affärssystemet Monitor eller liknande system.
2. Det är mycket meriterande om du har jobbat inom telekombranschen, förstår produkterna samt har ett stort intresse för teknik.
3. Förhandlingsvana ex. prisförhandling.
4. Erfarenhet av skeppning ex. tullhantering.

Dina personliga egenskaper
Som person är du flexibel, positiv och gillar att samarbeta. Du en mycket god känsla för vad service innebär och strävar efter att bemöta kunden på bästa sätt. Du är organiserad, självständig och stresstålig. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo och är lite av en problemlösare.
Arbetstider och anställningsform:
08:00-17:00, med möjlighet till flex.
Du kommer inledningsvis att vara anställd av Framtiden AB och jobba som uthyrd konsult hos ett av våra spännande kundföretag. Därefter övergår du i anställning till samma kundföretag.
Kommun: Stockholms stad
Tillträde: Omgående
Skicka gärna din ansökan så snart som möjligt eftersom urval och intervjuer sker löpande.
Ansökan senast: 2010-11-22
Låter detta som ett jobb för dig? Eller känner du någon som är lämplig?
Kontaktperson:Linda Gustavsson, personalansvarig.Tel. 0707-952 832

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-11-22
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Personalansvarig: Linda Gustavsson, 0707-952 832

Företag
Framtiden AB, Stockholm

Adress
Framtiden AB, Stockholm
Warfvinges väg 29
11251 Stockholm

Jobbnummer
764803

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden AB, Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden AB, Stockholm: