Erfaren HR-konsult
Hägersten-Liljeholmen SDF, Personalenheten / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hägersten-Liljeholmen SDF, Personalenheten i Stockholm Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Vill du också ha ett av Sveriges viktigaste jobb? Hägersten-Liljeholmen är ett av Stockholms snabbast växande stadsdelsområden. Redan i dag bor här omkring 85 000 personer. Vi på stadsdelsförvaltningen tillhandahåller invånarna stöd och service inom bland annat förskola, social omsorg och äldreomsorg. Våra 2 300 medarbetare är den viktigaste anledningen till att våra verksamheter håller så hög kvalitet. Vi söker dig som vill vara med och fortsätta att utvecklas med oss!
Administrativa avdelningen omfattar ekonomi, personal, IT och telefoni, säkerhetsfrågor, kommunikation, upphandling, nämndkansli samt medicinskt ansvariga sjuksköterskor.
Arbetsplatsbeskrivning
Personalenheten leds av en personalchef och består av fyra HR-konsulter, en lönecontroller och en arkivassistent.
På grund av pensionsavgång söker vi nu en ny HR-konsult. Arbetsplatsen är belägen vid Telefonplan med goda kommunikationer. Vi sitter i fräscha och anrika lokaler med utsikt över stora delar av Stockholm.
Publiceringsdatum2017-02-16Dina arbetsuppgifterKonsultativt stöd till verksamheternas chefer i frågor som rör medarbetare och organisation samt förvaltningsövergripande HR-arbete. Vi arbetar brett med samtliga HR-processer. Vanligt förekommande frågor är t ex kompetensförsörjning, arbetsmiljö, rehabilitering, löneöversyn, rekrytering, samverkan/förhandling, jämställdhet- och mångfaldsfrågor, lag- och avtalstolkning samt information och utbildningsinsatser.
Utöver stödet till cheferna har vi även övergripande ansvar för fördjupningsområden och vi ser därför gärna att du har särskild erfarenhet av exempelvis lönebildning, arbetsmiljö, samverkan eller rehabilitering.
KvalifikationerHögskoleutbildning inom personalområdet eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Du har specialistkunskaper inom HR-området, goda IT-kunskaper och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi söker dig som är självgående och strukturerad i ditt arbete och har en personlig mognad som gör att du är lämpad för rollen. Du har mycket god samarbetsförmåga och pedagogisk insikt, liksom förmåga till helhetssyn och gott omdöme. Du är utvecklingsinriktad, problemlösande och tillsammans med dina kollegor tar du ett gemensamt ansvar för personalfrågorna.
Erfarenhet krävs. Du har ett par års aktuell erfarenhet av kvalificerat personalarbete i offentlig verksamhet. Erfarenhet av personalarbete i kommunal verksamhet är meriterande, gärna i Stockholms stad.
Övrig informationVi har flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme.
Läs mer via dessa länkar:
Information om Hägersten-Liljeholmens stadsdelsförvaltning
Att arbeta i Stockholms stad
Stockholms stad arbetar med kompetenbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 2017-05-01 eller enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-08
Ange följande referens när du ansöker: 2017/941
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLars Wennberg, avdelningschef 08-508 23 064
Alexandra Vig, HR-konsult 08-508 23 026
Anneli Jerremalm, HR-konsult 08-508 22 029
FöretagHägersten-Liljeholmen SDF, Personalenheten
AdressHägersten-Liljeholmen SDF, Personalenheten
Telefonvägen 30, plan 9
12904 Hägersten
KontorsadressTelefonvägen 30, plan 9
Jobbnummer 3324547
Observera att sista ansökningsdag har passerat.