Erfaren HR Business Partner till EuroMaint Rail!

Inhouse AB / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inhouse AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Om kunden / About the Client

EuroMaints tjänster och produkter säkrar tillförlitligheten och livslängden för spårburna fordon såsom godsvagnar och passagerartåg samt lok och arbetsmaskiner. EuroMaint har en omsättning på drygt 2 miljarder SEK och cirka 2300 medarbetare (2013). Bolaget har verksamhet i Sverige, Belgien, Lettland, Nederländerna samt Tyskland. EuroMaint ägs av Ratos, ett av Europas största börsnoterade ägarbolag.

Arbetsbeskrivning / Work Description

För EuroMaints räkning söker Inhouse nu en erfaren HR Business Partner.

Som HR Business Partner kommer du att arbeta med strategiska och operativa frågor inom hela personalområdet. Du kommer att arbeta både i Hagalund och på huvudkontoret i Solna Business Park. Du kommer att bli involverad i projektgrupper och samarbeten över olika nivåer och verkstäder. Du kommer upprätthålla ett nära samarbete med olika personer och funktioner i organisationen som t ex HR-chef, linjechefer och projektledare. Du är van vid att samarbeta med olika fackliga organisationer. I tjänsten förekommer resor.

Arbetsuppgifter som ingår i tjänsten:
• Arbetsrätt, förhandling och avtalstolkning
• Rehabiliteringsärenden
• Strategisk kompetensförsörjning (Employer Branding, Talent Management, Rekrytering)
• Vara stöd och rågivare gentemot verkstadscheferna i organisationen
• Uppdatering av personalpolicys och personalhandbok, medarbetarsamtal
• Introduktion av nyanställda
• Kompetensutveckling
• HR-Administration

Din profil / Your profile

Vi ser att du som söker tjänsten har:
• Relevant högskoleutbildning inom personal- och arbetslivsfrågor
• 8 - 10 års erfarenhet från brett HR-arbete
• Mycket goda kunskaper inom arbetsrätt och förhandling
• Du kan uttrycka dig väl i engelska och svenska i både tal och skrift

Du är en driven och kunnig person som är trygg i din yrkesroll. Du har pondus och skinn på näsan. Du har god samarbetsförmåga, är utåtriktad och kan leverera med hög kvalitet. Som person är du social, noggrann och prestigelös. Du är också van vid ett självständigt arbetssätt samtidigt som du skapar förtroende hos chefer och medarbetare.

Övrigt / Other

Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning på heltid med start omgående.

I denna rekrytering samarbetar EuroMaint med Inhouse AB. Låter detta som någonting för dig? Ansök via länken nedan. Intervjuer kommer att ske löpande och kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vid frågor kontakta Elin Siggelin eller Katharina Hjorth.

Tekniskt problem med din ansökan?

För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.

Vid ett Tekniskt Problem med din ansökan kontaktas Daniel Lazar på
08-52 22 33 25 eller info@inhouse.se

För frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult.

Välkommen!

Publiceringsdatum
2014-10-08

Arbetstider och omfattning
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-10-19
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 959
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elin Siggelin elin.siggelin@inhouse.se
Katharina Hjorth katharina.hjorth@inhouse.se

Företag
Inhouse AB

Adress
Inhouse AB
Grev Turegatan 30
11438 Stockholm

Kontorsadress
Grev Turegatan 30, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2023536

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inhouse AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inhouse AB: