Erfaren Handläggare sökes - Östersund

Polismyndigheten i Norrbotten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Norrbotten i Luleå, Boden, Borås, Halmstad eller i hela Sverige

Verksamhetsbeskrivning
Rättsavdelningen är en nationell avdelning inom Polismyndigheten, vilken ansvarar för rättslig styrning och stöd, förvaltningsrättslig verksamhet och informationsförvaltning. Rättsavdelningen har ca 780 anställda på flera orter i landet. Avdelningen består av en enhet för rättslig styrning och stöd, en enhet för förvaltningsrätt och en enhet för informations-förvalting samt sju regionalt placerade rättsenheter och ett kansli. De regionalt placerade rättsenheterna är indelade i tre verksamhetsområden: rättstillämpning, förvaltningsrätt och informationsförvaltning. Rättsenhet Nord består av tre förvaltningsrättsgrupper, en informationsförvaltningsgrupp och en rättstillämpningsgrupp.
Enheten har ca.75 medarbetare.

Vi söker nu två handläggare för vikariat till förvaltningsrätt 3 med placering i Östersund. Resor kan förekomma i tjänsten. Tillträde så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.

Arbetsuppgifter
Handläggning av förvaltningsärenden med inriktning mot tillståndsärenden.
Huvudsakliga arbetsuppgifter är att självständigt handlägga ärenden enligt ordningslagen, t.ex. tillstånd till allmänna sammankomster, offentliga tillställningar samt ianspråktagande av offentlig plats. Arbetsuppgifterna innebär bl.a. inhämtande av yttranden, juridiska ställningstagande, beslutsfattande och samverkan inom och utom Polismyndigheten. Ärenden handläggs i det digitala ärendehanteringssystemet PÄr. I arbetet ingår också telefonsupport till allmänheten. Dessutom ingår att vid behov handlägga andra förvaltningsrättsliga ärenden som förekommer inom rättsenhetens verksamhetsområde.

Utbildning/Erfarenhet
SKALL-krav

Vi söker dig som har:

• Minst 3-årig gymnasieutbildning, gärna inom samhällsvetenskap eller annan utbildning som myndigheten bedömer som likvärdig

• administrativ yrkeserfarenhet

• goda kunskaper i arbete med dator och telefon som arbetsredskap

• mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska såväl i tal som skrift

• goda kunskaper i engelska såväl i tal som skrift

• du innehar som lägst B-körkort



MERITERANDE

• du är väl förtrogen med Polisens uppdrag

• erfarenhet av handläggning av myndighetsärenden

• erfarenhet av att, som myndighetsperson, bemöta allmänhet och samarbeta med andra myndigheter

• relevant högskoleutbildning



PERSONLIGA EGENSKAPER

Stor vikt kommer att läggas vid den personliga lämpligheten.

Du ska:
• vara serviceinriktad och ge ett förtroendefullt intryck både muntligt och skriftligt

• ha god förmåga att samarbeta både internt och externt

• kunna arbeta självständigt med hög kvalité, även under hög arbetsbelastning

• vara ansvarstagande och kvalitetsmedveten

• vara strukturerad och noggrann

• vara flexibel - du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter

• ha god analytisk förmåga

• ha förmåga att prioritera

• kunna fatta beslut

Under vissa perioder är det hög arbetsbelastning varför det är viktigt att du har förmåga att arbeta under tidspress

Övrigt
Vi erbjuder
Vi erbjuder en arbetsplats med många intressanta arbetsuppgifter och yrkesgrupper och med stora möjligheter att utvecklas inom organisationen. Vi bedriver vår verksamhet med det engagemang, den tillgänglighet och den effektivitet som vårt uppdrag kräver. Polismyndigheten arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas till vara.


Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet, säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetskyddslagen, kommer genomföras före anställningen

Genom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut; ta kontakt med ansvarig rekryterare Anneli Jarlsheim, anneli.jarlsheim@polisen.se

Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg).

Varaktighet, arbetstid
VIKARIAT

Publiceringsdatum
2017-11-30

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-11
Ange följande referens när du ansöker: C16519/2017

Kontakt
Företag
Polismyndigheten i Norrbotten

Adress
Polismyndigheten i Norrbotten
Box 50135
97324 LULEÅ

Kontorsadress
Skeppsbrogatan 37

Jobbnummer
3830029

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten i Norrbotten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten i Norrbotten: