Erfaren Executive assistant till Autoliv

Poolia Sverige AB, Poolia Kontor AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB, Poolia Kontor AB i Stockholm, Solna, Sollentuna, Täby, Västerås eller i hela Sverige

Är du en driven och prestigelös person med exceptionell servicekänsla? Gillar du ordning och reda och är noga med detaljer utan att tappa helhetsbilden?

Autoliv söker en kvalificerad Executive assistant till HR direktören i koncernledningen.

Det här är jobbet för dig som trivs i dynamiska miljöer och på en arbetsplats där den ena dagen aldrig är den andra lik och tempot och informationsflödet är högt.

Placeringsort är Stockholm. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan.

Publiceringsdatum
2015-12-01

Dina arbetsuppgifter
Som Executive assistant på Autoliv får du möjlighet att arbeta i en roll nära HR direktören. Det krävs att du är affärsmässig och professionell i varje situation. I denna roll är det viktigt att du har en mycket god förmåga att möta och kommunicera med människor i såväl telefon, möten som skriftligen. För dig är det en självklarhet att ditt ansvar är att supportera och underlätta för chefen i alla frågor runt personen i fråga.

Dina arbetsuppgifter innebär bland annat att:

• planera och ansvara för HR direktörens kalender och mail
• koordinera och planera affärsmöten och ledningsgruppsmöten
• hantera rese- och hotellbokningar
• fakturahantering, redovisning av utlägg och kostnader.
• administration och förbereda presentationer och underlag till olika möten
• ansvara för att aktuell fakta avseende den globala HR funktionen uppdateras på hemsidan och intranätet
• protokollförare och sekreterare på HR ledningsgruppens möten.

Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som är lösningsorienterad med flera års erfarenhet av rollen som Executive assistant/VD-assistent på koncernledningsnivå. Du har mycket goda kunskaper i Outlook, Word, Excel och Powerpoint samt har en god förmåga att uttrycka dig obehindrat på engelska och svenska i såväl tal som skrift. Det är en fördel om du har förståelse för HR och dess processer. Vi förväntar oss att du har en god vana att arbeta välorganiserat, proaktivt och självständigt samt hantera såväl interna som externa kontakter och förstår vikten av hög integritet och att alltid ligga steget före. Du har minst gymnasial utbildning, gärna med eftergymnasial fördjupning inom Chefsassistentrollen.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och du förväntas vara proaktiv, välorganiserad, flexibel och självgående. Du är lösningsorienterad och har förmåga att kunna prioritera i de mest stressade situationer och har ett sinne för ordning och reda. Du har en utmärkt blick för vad som krävs i varje situation med stor servicekänsla, diplomati och hög integritet samt har en förmåga att ta egna initiativ när det behövs.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Omgående tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-22
Ange följande referens när du ansöker: 659862
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Petra Fryxell 08-55565225
Jessica Heikkilä 08-55565026

Företag
Poolia Sverige AB, Poolia Kontor AB

Adress
Poolia Sverige AB, Poolia Kontor AB
Kungsgatan 57 A, Box 207
10124 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 57 A, Box 207

Jobbnummer
2555296

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Sverige AB, Poolia Kontor AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Sverige AB, Poolia Kontor AB: