Erfaren ekonomiassistent till SG Armaturen

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du arbetat med bokföringsprogrammet Visma? Är du en självgående ekonomiassistent som vill arbeta med brett ekonomiarbete i en prestigelös miljö? Då har vi på Adecco Finance & Legal tjänsten för dig!

Publiceringsdatum
2016-08-11

Om tjänsten
SG Armaturen AB är ett helägt norskt företag som exporterar armaturer till företag och butiker över hela världen. Du kommer att arbeta på ett mindre kontor med fyra personer som har inriktning sälj, kundtjänst och logistik.
Som ekonomiassistent kommer du att arbeta med löpande bokföring, fakturahantering, avstämningar, kund- och leverantörsreskontra samt stöttning vid bokslutsarbetet. Andra arbetsuppgifter är löneadministration inkl löneköringen och rapporteringen sker till VD i Norge. Vid behov kan du även få andra administrativa arbetsuppgifter som exempelvis beräkna lagerstatus och ta hand om telefonväxeln. Arbetet sker i systemet Visma Business.

Om dig
Vi söker dig som har en relevant eftergymnasial utbildning och som arbetat i en bred ekonomiroll under minst ett par år. Det är meriterande om du har goda kunskaper i Visma samt i norska då SG Armaturens huvudkontor och produktion finns i Norge. I denna roll kommer du att arbeta mycket själv gällande de ekonomiska frågorna så vi söker dig som är självgående och ansvarstagande. Det här är ett arbete för dig som är prestigelös, flexibel och social och som har en mycket god samarbetsförmåga. Du är även noggrann och tycker det är roligt med problemlösning. Vidare så trivs du med att arbeta på ett mindre kontor med stark gemenskap.

Viktigt för tjänsten är:
• bred ekonomisk förståelse och kunskap i Visma
• mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift
• att du trivs med varierade arbetsuppgifter och kan arbeta självständigt

Om anställningen
Tjänsten som ekonomiassistent är ett konsultuppdrag med start så snart som möjligt. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.  Uppdraget är på heltid och arbetstider är vardagar, kl. 07.30-16.30. Uppdraget beräknas pågå löpande framöver. För rätt person kan det eventuellt finnas möjlighet till anställning direkt på kundföretaget längre fram.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt och rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev. SG Armaturen har för detta uppdrag valt att samarbeta med Adecco. Frågor och ansökningar besvaras och behandlas av Adecco.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid

Ersättning
Enligt ö.k

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-10
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Renström (rekryteringsansvarig)31-7254534

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2988512

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: