Erfaren ekonomiassistent till Rhenus Logistics AB

Bravura Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Publiceringsdatum
2023-10-13

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i sex månader med goda möjligheter till överrekrytering. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Rhenus Logistics AB.

Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. Läs mer om vad det innebär att vara konsult på Bravuras hemsida.

Om företaget
Rhenus Logistics AB är ett internationellt logistikföretag med närvaro i Sverige. Rhenus är en resultatdriven och expansiv koncern som ständigt letar efter nya möjligheter att utvecklas. Som anställd erbjuds du att vara en del av ett engagerat och kompetent företag där drivkraften är att skapa de bästa möjliga resultaten. Företaget lägger stor viktig på engagerade medarbetare samt erbjuder möjligheter för utveckling och tillväxt både på lokal och global nivå.

Tjänsten är placerad i Malmö och resor till vårt kontor i Stockholm förekommer.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Financial Accountant ansvarar du för att säkerställa att alla finansiella transaktioner bokförs korrekt och i enlighet med företagets riktlinjer och redovisningsprinciper. Du agerar som en viktig länk i företagets ekonomifunktion och ha en nyckelroll i att säkerställa den finansiella integriteten.
Dina arbetsuppgifter inkluderar att leverera bokföringstjänster, kontoavstämningar, för att säkerställa den finansiella rapporteringen. Utöver det hanterar du löneadministrationen för företaget och är delaktig i budgetplaneringen samt tar fram periodiska lednings- och kassaflöderapporter.

I din roll agerar du som en viktig kontaktpunkt för den lokala revisorn, bankpartners, arbets- och skattemyndigheter samt fungera som ett gränssnitt mellan den lokala finansavdelningen, den regionala CFO:n och olika avdelningar på huvudkontoret. Slutligen har du en viktig roll i att bidra med dina idéer och insikter för att vidareutveckla företagets finansprocesser och IT-system samt förbättra kontrollfunktionen.

• Säkerställa att finansiella transaktioner bokförs korrekt
• Viktig länk i företagets ekonomifunktion
• Löneadministration, bokföring, budgetplanering och rapporter
• Bidrar med idéer och insikter för att vidareutveckla finansprocesser

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• Minst tre års erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent eller i likvärdig roll
• Mycket goda kunskaper i MS Office, framför allt Excel
• Erfarenhet av att arbeta i datasystem, SAP är önskvärt
• Flytande i svenska, tal och skrift
• Goda kunskaper i engelska

För att passa i rollen som ekonomiassistent är du uppmärksam på detaljer och upptäcker sådant som andra ofta missar. Du tar alltid stort ansvar för dina arbetsuppgifter och planerar ditt arbete på ett strukturerat sätt. Som person är du öppen inför förändringar och ser möjligheter snarare än problem. Du anpassar dig fort till nya situationer och tycker det är roligt med nya utmaningar. Du tycker om att bidra med nya idéer, och testar mer än gärna nya arbetssätt. Stort vikt läggs på personliglämplighet!

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Olivia Engberg
olivia.thell@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
8188290

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: