Erfaren ekonomiassistent till Helsinborg

Andara Group AB / Ekonomiassistentjobb / Helsingborg
2025-10-10


Visa alla ekonomiassistentjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Andara Group AB i Helsingborg, Ängelholm, Malmö, Kungsbacka, Mölndal eller i hela Sverige

Är du en erfaren, noggrann och självgående ekonomiassistent som trivs med varierande arbetsuppgifter inom ekonomi? Vill du bli en viktig del av ett engagerat och samarbetsinriktat ekonomiteam? Vår kund i Helsingborg söker nu en erfaren ekonomiassistent för ett konsultuppdrag med omgående start. Ta nästa steg i din karriär och sök tjänsten redan idag!
Om tjänsten - Ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontra och ekonomiadministration i HelsingborgSom ekonomiassistent arbetar du med löpande bokföring, leverantörsreskontra, kundreskontra och andra administrativa uppgifter som säkerställer en effektiv och välfungerande ekonomiavdelning. Du stöttar kollegor inom ekonomi och rapporterar till ekonomiansvarig. Här erbjuds du möjligheten att utvecklas inom ekonomi i en stimulerande miljö där struktur, noggrannhet och service alltid står i centrum.
Arbetsuppgifter inom ekonomi, bokföring och administration Hantera leverantörsreskontra: ankomstregistrering, kontering, attestflöden samt betalningar
Arbeta med kundreskontra: fakturering, inbetalningar och påminnelser
Löpande bokföring och avstämningar
Stötta vid månadsbokslut och finansiell rapportering
Hantera utlägg, reseräkningar och övriga adminuppgifter inom ekonomi
Svara på interna och externa ekonomifrågor samt fungera som kontaktperson mot leverantörer och kunder
Bidra till utveckling och förbättring av rutiner och processer inom ekonomiavdelningen
Din profil - Strukturerad och självständig ekonomiassistent Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet
Minst två års aktuell erfarenhet som ekonomiassistent, helst med inriktning på leverantörsreskontra och kundreskontra
Mycket god datorvana, särskilt inom ekonomisystem och Officepaketet - erfarenhet av Fortnox eller Visma är meriterande
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Noggrann, ansvarsfull och strukturerad med förmåga att arbeta självständigt
God samarbetsförmåga och serviceinriktad inställning
Meriterande erfarenheter för tjänsten som ekonomiassistent Erfarenhet från redovisningsbyrå eller liknande roll inom medelstort företag
Kännedom om moms, grundläggande skatteregler och bokslutsarbete
Tidigare arbete med förbättringsprojekt inom ekonomiprocesser
Vi erbjuder: Konsultuppdrag på heltid med omgående start - initialt anställd hos Andara Group, med chans till övertag av kund efter sex månader
En utvecklande arbetsmiljö där din kompetens uppskattas och kommer till sin rätt
Kollektivavtal och attraktiva anställningsvillkor genom Andara Group
Löpande stöd och onboarding för en trygg introduktion hos kund

Du kommer att vara anställd som konsult via Andara Group under under de 6 första månaderna. Därefter övergår anställningen till vår kund Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta vår konsultchef ellinore.pereira@andaragroup.se.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2026-03-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Andara Group AB (org.nr 556900-9003), https://www.andaragroup.se/

Arbetsplats
Andara Professionals

Kontakt
Ellinore Pereira
ellinore.pereira@andaragroup.se

Jobbnummer
9550612

Prenumerera på jobb från Andara Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Andara Group AB: