Erfaren Ekonomiassistent sökes till myndighet på 50%
Bemannia Kontor AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2020-05-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Erfaren Ekonomiassistent sökes till myndighet på 50%" (publicerad 2020-05-25) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bemannia Kontor AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Har du minst fem (5) års erfarenhet av ekonomiassistentarbete? Har du dessutom arbetat på statlig myndighet och har goda kunskaper i Agresso och Excel? Då kanske vi har tjänsten för dig.
Om uppdraget
Vi söker för kunds räkning en erfaren ekonomiassistent på 50%. Vår kund är en myndighet som har kontor centralt i Stockholm. Uppdragets start är omgående och därför skall du kunna påbörja din anställning inom en vecka. Uppdragets längd är t om 31/10 2020 med goda möjligheter till förläggning.
Publiceringsdatum2020-05-22ArbetsuppgifterI rollen som ekonomiassistent ingår det arbetsuppgifterna att:
• Avstämning och korrigering av utbetalningar.
• Leverantörsfakturahantering, stöd till verksamheten (Visma Proceedo)
• Utbetalningar (framtagande av utbetalningsförslag samt kontroller i NYPS, (myndigheter ärendehanteringssystem för utbetalningar)
• Löpande svara på frågor från verksamheten (Ärendehanteringssystem Easit)
• Inkommande posthantering samt diarieföring av handlingar
• Löpande bokföring (främst omkonteringar i Agresso då grundredovisning sker hos Staten Service Center)
• Tidsredovisning i Agresso (stöd till tidredovisningsansvarig)
• Systemadministration - Agresso (eventuella korrigeringar till följd av ändrad utbetalningsinformation från utbetalningsförslag, upplägg av behörigheter)
• Ta fram underlag i samband med utlämnande förfrågningar
Kvalifikationer• Godkänd gymnasieexamen
• Minst fem (5) års erfarenhet av likartade ekonomiassistentarbete
• Goda kunskaper i Agresso och Excel
• Erfarenhet från statlig myndighet
• Goda kunskaper i Officepaketet
Meriterande är erfarenhet av (bör-krav):
• Visma Proceedo (leverantörsfakturahanteringssystem)
• Ärendehanteringssystemet Nyps (myndighetens verktyg som även finns inom regioner och landsting i Sverige)
• Tidredovisningsmodul -Unit4 Business World (Agresso)
• Arbetat med betalningsfiler och inläsning av försystemtransaktioner i Agresso
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.
Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.
Varaktighet, arbetstid
Deltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-05-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBemannia Kontor AB
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Bemannia Kontor AB (org.nr 556633-5476),
https://www.bemannia.se Arbetsplats Bemannia
Jobbnummer 5236478
Observera att sista ansökningsdag har passerat.