Erfaren ekonomiassistent sökes till Koppers Sweden AB

Dreamwork Scandinavia AB / Ekonomiassistentjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Dreamwork Scandinavia AB i Malmö, Lomma, Staffanstorp, Vellinge, Lund eller i hela Sverige

Kort om tjänsten
Nu söker vi dig som trivs i en roll där du får helhetsgreppet om ekonomiprocessen, arbeta i ett trevligt och sammansvetsat team och tycker att det är roligt att vara behjälplig på många plan. Läs mer och ansök nedan till denna breda och kundnära roll som ekonomiassistent på det internationella bolaget Koppers Sweden beläget på Berga, Helsingborg.

Om verksamheten

Du som ekonomiassistent välkomnas till en väletablerad verksamhet under tillväxt med god lönsamhet och ett brett urval av produkter.

Koppers Sweden AB är en producerande enhet som tillverkar och säljer träskydd avsett främst för industriellt bruk. Koppers Sweden AB ingår som en del i den globala koncernen Koppers Holdings Inc, noterad på NYSE. Koppers globala omsättning 2021 landade på över 16 miljarder kronor och koncernen har drygt 2000 medarbetare. Koppers verksamhet är uppdelad i tre divisioner; Performance Chemicals, Railroad and Utility Products and Services, och Carbon Materials and Chemicals. Koppers Sweden AB tillhör divisionen Performance Chemicals vars primära fokus är att vara marknadsledande producent av olika typer av träskyddsmedel.

Kontoret i Helsingborg fungerar som en hubb för den nordiska och baltiska marknaden, med legala enheter i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Lettland. Den nordiska-baltiska gruppen omsätter totalt ca 200 miljoner SEK. Idag utgår sex personer från Helsingborg. Kontor finns även i Finland och Lettland.

Mer om tjänsten
I din vardag arbetar du tätt ihop med Financial Controller på kontoret och som ekonomiassistent förväntas du självständigt hantera:

• Leverantörsreskontra (registrering, matcha, kontera, betala)
• Kundreskontra (fakturering, bet. påminnelser, inbetalningar)
• Övriga in/utbetalningar
• Avstämningar
• Momsfrågor (svensk och utländsk)
• Intrastatredovisning
• Allmän kontorsservice; beställning kontorsmateriel m.m.
• I din roll ingår även att vara behjälplig vid månads- och årsbokslut

Kontoret är mycket trivsamt och ligger nära gym, handel mm. Vill du åka kommunalt till kontoret så finns busshållplats precis utanför. Även bilparkering finns. Stämningen på kontoret är öppen och dynamisk med högt i tak och mycket engagemang. Om du är en social och positiv lagspelare är det lätt att trivas här!

Publiceringsdatum
2022-03-28

Profil
För att lyckas i rollen krävs att du har erfarenhet från en internationell miljö där du har hanterat flera olika bolag. Då du kommer att arbeta med flera olika länder och Intercompany behöver du ha ett strukturerat arbetssätt. Organisationen är platt, framåtriktad och prestigelös så det är viktigt att du är en flexibel teamplayer och gillar att hugga in där så behövs.

Då Koppers använder sig av affärssystemet Microsoft Dynamics NAV är det meriterande om du har tidigare erfarenhet av detta. Utöver flytande svenska pratar och skriver du engelska obehindrat.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Dreamwork Scandinavia AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "6480".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Dreamwork Scandinavia AB (org.nr 556695-7600), http://www.dreamwork.se/

Kontakt
Anna Kirsten
anna.kirsten@dreamwork.se
+46 72 401 61 25

Jobbnummer
6482775

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Dreamwork Scandinavia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Dreamwork Scandinavia AB: