Erfaren ekonomiassistent sökes till aPak

Apak AB / Ekonomiassistentjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Apak AB i Mölndal, Tibro eller i hela Sverige

I rollen som ekonomiassistent arbetar du med ett engagerat och härligt team på ekonomiavdelningen, där ni tillsammans levererar service på ett professionellt och serviceinriktat sätt. Det gör du även i nära kontakt med våra interna avdelningar och då med fokus på inköp. Du som tidigare har arbetat som ekonomiassistent får här en möjlighet att fördjupa och utveckla dina kunskaper inom inköp och dess processer.

I rollen kommer du att arbeta självständigt och vara ansvarig för dina arbetsuppgifter men teamet hjälps åt i att stötta varandra vid behov.

Rollen innefattar bland annat:

- Diverse ekonomirelaterade uppgifter såsom exempelvis bokföring, utredningar av differenser, förberedelser för fakturering
- Att matcha beställningar mot utgående fakturor
- Förbättringsarbete av att automatisera ordererkännanden kopplat till inköp
- Kontakt med externa leverantörer och inköps- och lageravdelningen gällande pågående leveranser, förseningar samt utredning av prisdifferenser och andra avvikelser
- Fakturahantering såsom inläsning, kontering och fördelning av interna kostnader och frakter
- Ansvar för inköps-inkorgen dit mejl gällande orderbekräftelser, information om leveranser och diverse frågor skickas.

Vi tror att du som söker tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och är bekväm i att jobba med många olika kontaktytor under en dag. Du trivs i att ha flera arbetsuppgifter i gång parallellt och har ett stort ordningssinne och gillar att arbeta med siffror. Du är bekväm med repetitiva arbetsuppgifter och har ett lösningsorienterat förhållningssätt där du effektivt strukturerar och driver förbättringsarbete framåt. Du ber om hjälp när det behövs samtidigt som du har förmåga att ta egna beslut för att komma vidare i ditt arbete. Du är duktig på att prioritera och arbeta effektivt i perioder med högre arbetsbelastning. Därtill agerar du serviceinriktat och är social gentemot både externa kontakter och dina kollegor.

För denna tjänst krävs det att du har erfarenhet av en liknande roll under minst tre års tid.

Meriterande är om du har ex. en KY- eller YH-utbildning inom ekonomi.

Du har goda kunskaper i svenska och engelska språket i både tal och skrift. Goda kunskaper i Officepaketet främst Excel.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av följande program/arbetsområden.

- Jeeves
- Medius
- Tidigare erfarenhet av inköpsprocesser

För att lyckas i rollen behöver du trivas i ett lärande och förändringsbenäget bolag som präglas av ett familjärt förhållningssätt. Du är tydlig och trevlig i din kommunikation, positiv och engagerad samt värdesätter bolagets fokus på hållbarhet.

Vi är aPak, det hållbara, innovativa och familjära förpackningsföretaget med anor sedan 1917. Vi tillhandahåller allt inom emballage, men hos oss är det inte produkterna, utan de finurliga lösningarna, vår flexibilitet och den personliga servicen som bäst beskriver vårt erbjudande.

På aPak gör vi vårt yttersta för att skapa en trevlig och uppskattad arbetsplats där alla trivs och har roligt på jobbet. Här får individen stor frihet över sin arbetsdag då vi tror på att ansvar får både individen och företaget att växa. På aPak är det viktigt att alla ska trivas och känna sig delaktiga i företaget.

Läs gärna mer om oss på apak.se

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Apak AB (org.nr 556025-0846), https://apak.se/

Arbetsplats
aPak

Jobbnummer
7482802

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Apak AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Apak AB: