Erfaren Ekonomiassistent Reskontra sökes till Vårgårda
Experis AB / Ekonomiassistentjobb / Vårgårda
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Vårgårda,
Herrljunga,
Ale,
Alingsås,
Vara eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis AB i Vårgårda,
Herrljunga,
Ale,
Alingsås,
Vara eller i
hela Sverige Till vår kund i Vårgårda söker Experis en erfaren ekonomiassistent till gruppen för kundreskontra. Du blir anställd av Experis, uthyrd till kunden som är ett större företag i tillverkningsbranschen. Uppdraget är på heltid och startar i slutet på maj eller enligt överenskommelse och håller på som minst året ut.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden:
Tjänsten innebär att du arbetar i ett team som hanterar den dagliga driften inom kundreskontran, mestadels administrativt ekonomiarbete av transaktionskaraktär. Arbetet utförs på ett systematiskt sätt och följer uppsatta riktlinjer och policys, i rollen är det viktigt att man förstår processen och kan utvecklas i sin roll samt tillföra mervärde i form av förbättringar mm.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Utföra och boka Leverantörsbetalningar
• Bokning av Kundinbetalningar
• Bokning och Avstämning av bank
• Manuell fakturering
• Påminnelsehantering
Vem är du?
Vi söker dig som har minst 12 månaders erfarenhet inom reskontraprocessen och då helst inom kundreskontra.
Du är noggrann, driven och har en mycket god förmåga att kommunicera. Du trivs med att arbeta i team men tar ansvar över dina egna arbetsuppgifter. Vidare är du flexibel och öppen för att arbeta med varierade arbetsuppgifter och du ser fördelar med att vara del av en organisation där utveckling och förändring är en del av vardagen.
Vi ser att du har goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift. Det är meriterande om du kan franska åtminstone på en grundläggande nivå. Du har tidigare arbetat med ekonomi i ett affärssystem och då gärna i affärssystemet Movex/M3. Du har en god datavana, är bekväm med Officepaketet och speciellt då Excell.
Då tjänsten är över sommaren så ser vi att du kan arbeta större delen av sommaren, en del ledighet kommer att godkännas efter överenskommelse.
Det är en stor fördel om man bor i närområdet då det är mycket stora möjligheter till en förlängning hos kunden.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och intresse för tjänsten.
Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult hos Experis får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.
Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.
Du blir anställd på 100% av Experis och uthyrd till kunden som ligger i Vårgårda. Du arbetar måndag till fredag, kontorstider med viss möjlighet till flex.
Du startar enligt överenskommelse.
Är detta jobbet för dig?
Du söker tjänsten via ansökningslänken med registrerat och uppdaterat CV. Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Fredrik via e-post
fredrik.idoffsson@manpower.se eller direktnummer 033-237043.
Vi arbetar med löpande urval och ber om din ansökan snarast då tjänsten kan tillsätts tidigare än sista ansökningsdatum som är den 2020-05-19
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Contract
Publiceringsdatum2020-05-12ErsättningNot Specified
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-05-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagExperis AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "bdd6f1e9-904a-".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Experis AB (org.nr 556855-1104)
Jobbnummer 5224072
Observera att sista ansökningsdag har passerat.