Erfaren ekonomi för kortare uppdrag
Nyström Health And Medical Supplies AB / Redovisningsekonomjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nyström Health And Medical Supplies AB i Solna,
Stockholm eller i
hela Sverige OM OSS
Butik21.com erbjuder kunder över hela Norden samt Frankrike, Tyskland och England att på ett enkelt sätt handla stödstrumpor och kompressionsstrumpor via internet. Verksamheten startades 2007. Under 2009 fokuserades verksamheten på stödstrumpor och kompressionsstrumpor och nu har vi kunder i hela Norden samt hela Västeuropa.
OM UPPDRAGET
Vi erbjuder våra kunder att handla i lokala valutor, med flera olika betalsätt och vi säljer även utanför EU (Norge, Schweiz och USA) vilket ställer stora krav på redovisningen trots att vi är ett mindre bolag.
Vi har dessutom nyligen bytt affärssystem, implementerat fler betalsätt och valutor samtidigt som vi växer. Det här innebär att vi inte riktigt hunnit utveckla bra rutiner för bokföring, redovisning, momsrapporter och uppföljning.
Därför söker vi en person som kan hjälpa oss styra upp ekonomiarbetet på ett bra sätt och utveckla rutiner och processer som vi senare kan arbeta efter.
När uppdraget är slutfört är det tänkt att en ekonomiassistent ska kunna sköta den löpande bokföringen och momsrapporteringen på 6 timmar per vecka.
DIN PROFIL
Vi söker dig som:
1. har gedigen erfarenhet och kunskap kring löpande bokföring, inklusive moms (eu-moms vid försäljning till exempelvis Norge)
2. har erfarenhet från minst två olika affärsystem av typen SPCS/Mamut (vi jobbar med Specter)
3. har minst 3 års erfarenhet av avancerat ekonomiarbete.
Det är en fördel om du:
1. varit med om att implementera ett nytt affärssystem (så du förstår vilka problem vi har)
2. har jobbat även med finansiell rapportering (så du förstår vilken information vi behöver få ut från systemet)
3. har haft personalansvar (så du kan hjälpa till att utveckla instruktioner till den person som senare ska sköta den löpande bokföringen)
PROJEKTETS LÄNGD
Vi uppskattar att arbetet kommer ta cirka 100 timmar totalt. Där räknar vi med cirka 40 timmar för att lära sig affärssystemet, kopplingen till webshopen, komma ikapp med bokföringen, 40 timmar för att utveckla rutiner, anpassa automatkontering i affärssystemet och justera övriga kopplingar. Slutligen 20 timmar för att få igång den ekonomiassistent som ska sköta den löpande bokföringen när alla rutiner finns på plats
ARBETSTIDER
Vi är väldigt flexibla vad gäller arbetstider och har du exempelvis ett konsultuppdrag på halvtid eller håller på att avsluta din föräldraledighet så går det att kombinera.
Publiceringsdatum2012-02-23Dina personliga egenskaperVi söker dig som är noggrann, strukturerad och organiserad. Du måste ha en förståelse för hur redovisningsfunktionen ska stödja verksamheten.
Intervjuer hålls löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser gärna att arbetet startar snarast.
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 11 dagar - 3 månader
Heltid/Deltid
Uppdraget beräknas ta cirka 100 timmar
ErsättningFast lön
Fast lön för detta uppdrag är 200 kr per timme exklusive semesterersättning.
Så ansöker duVi tar bara emot ansökningar via e-post.
Ansökan kan skickas till e-postadress:
richard@nhmsupplies.comKontaktRichard Torsslow, VD, 070-765 23 49,
richard@butik21.comFöretagNYSTRÖM HEALTH AND MEDICAL SUPPLIES AB
AdressNYSTRÖM HEALTH AND MEDICAL SUPPLIES AB
Bygatan 7
17149 SOLNA
KontorsadressBygatan 7
SOLNA
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-278850
E-postadress:
richard@butik21.com Jobbnummer 1167206
Observera att sista ansökningsdag har passerat.