Erfaren datatekniker till Lenovo
Lenovo / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lenovo i Stockholm Lenovo
Publiceringsdatum2011-04-11FöretagetLenovo är ett innovativt, internationellt teknologiföretag som idag är världens fjärde största PCtillverkare och ett av Sveriges och världens snabbast växande IT-företag. Företaget har ca 23 000 anställda fördelat mer än 60 länder över hela världen. Som en global PC-aktör är vårt mål att utveckla, tillverka och marknadsföra marknadens mest pålitliga och innovativa PC-maskiner.
I Sverige är vi ca 35st anställda som jobbar med ett mål - säkerställa att Lenovo blir kundernas och partners förstahandsval. Vardagen präglas av en hektisk, men alltid inspirerande och humoristisk miljö!
ArbetsuppgifterLenovo söker nu en erfaren tekniker för post sale hantering. Tjänsten innebär teknisk support till Lenovos kunder för PC lösningar och tillbehör. Du är teknisk sakkunnig internt på Lenovo och fungerar som en länk mellan den interna organisationen och externa service providers. Du genomför on sight besök direkt hos kund och är företagets ansikte utåt för teknisk support. Rollen innebär såväl incidentbaserat stöd för att minimera driftsstopp när produkterna inte fungerar, till att utveckla proaktiva stödfunktioner. Du säkerställer att tillräckliga resurser finns tillhands för att lösa de tekniska incidenter som uppstår och skapar effektiva lösningsinriktade handlingsplaner. Arbetet sker i nära samarbete med fältsäljare och andra delar av den övriga internationella organisationen.
För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du har du tidigare erfarenhet av teknisk support för PC och mjukvara. Du har ett helhetsperspektiv och är bred i din felsökning med förmågan att analysera och härleda tekniska problem. Vidare är du en van problemlösare med god kommunikativ förmåga mot personer med en lägre teknisk kunnighet. Du har förmågan att hantera parallella arbetsuppgifter och kan avläsa varje kundsituation specifikt för att sätta förväntningarna på rätt nivå.
Bakgrund• tidigare erfarenhet av teknisk support inom IT, hårdvara och mjukvara
• djupgående kunskaper om interna upptrappnings processer och L2/L3 eskaleringar
• erfarenhet av att genomföra presentationer internt för säljare och ledning, samt externt mot kunder.
• ett brinnande intresse för IT och sälj
• en förmåga att arbeta självständigt men är samtidigt en god lagspelare
• flytande kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
• PC vana med Office paketet och gärna Notes
Övrig informationArbete i en dynamisk internationell miljö med konkurrenskraftiga förmåner.
Möjligheten att vara en del av ett vinnarlag bestående av erfarna och engagerade kollegor som motiverar dig till framgång
För rätt person finns goda möjligheter att utvecklas vidare inom företaget både lokalt och internationellt.
I den här rekryteringen samarbetar Lenovo med Sale Nordic Staffing Services. Urval sker löpande och du är välkommen med din ansökan via vårt webbformulär. För frågor kontakta
johanna.blomkvist@salenordic.comSå ansöker duSista dag att ansöka är 2011-04-30
Ange följande referens när du ansöker: 325
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktFöretagLenovo
AdressLenovo
Gårdsfogdevägen 4
16866 Stockholm
Jobbnummer 900797
Observera att sista ansökningsdag har passerat.