Erfaren Controller med start i September sökes

Reko Consulting Sverige AB / Controllerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla controllerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Reko Consulting Sverige AB i Stockholm, Södertälje, Sigtuna, Uppsala, Eskilstuna eller i hela Sverige

Jobb-ID
2022045

Publiceringsdatum
2022-07-05

Beskrivning av jobbet
Reko Consulting söker nu för kunds räkning en Controller. Som Controller så kommer din huvudsakliga arbetsuppgifter vara att analysera, bevaka, följa upp och säkerställa lönsamheten och effektiviteten inom bolaget. Du ska också vara en del i att utveckla bolagets verksamhet och lönsamhet genom att stötta ledningen med dina spetskompetenser.

Anställningsvillkor
Startdatum: 15:e September
Ort: Stockholm
Arbetstider: 8-17
Omfattning: 100%
Lön: Enligt Kollektivavtalet

KOMPETENSKRAV

• Minst 5 års arbetslivserfarenhet som controller.
• Högskoleutbildning med ekonomisk inriktning.
• Goda kunskaper inom redovisning.
• Erfarenhet inom projektledning.
• Goda kunskaper inom Office.
• Erfarenhet inom bokslutarbete.
• Erfarenhet från att jobba med marknadens ekonomisystem såsom: Visma, Agresso, UBW med mera.
• Väldigt goda kunskaper i att både tala och skriva på svenska och engelska.
• Vana av att arbeta med budget, prognoser och förberedelse av finansiella rapporter.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

MERITERANDE

• Har erfarenhet av att göra ekonomiska prognoser.
• Tidigare erfarenhet i att arbete med verksamhetsutveckling.
• Erfarenhet från ett Business Intelligence-verktyg (Qlik, Power BI, Tableau etc.).
• Har kunskaper inom olika regelverk.

DINA ARBETSUPPGIFTER

Som Controller kommer du att delta i att utveckla företagets verksamhet. I dina arbetsuppgifter kommer du att:

• Stötta företagets ledning med finansiella analyser.
• - Ta fram och följa upp finansiell rapportering till olika intressenter.
• - Förbereda analyser och bokslut.
• - Vara delaktig i andra redovisningsfrågor.
• - Ansvara för budget; planering, prognoser och uppföljning inom företaget.
• - Utveckla, standardisera och digitalisera processer och rutiner.
• - Driva ekonomiska processer och redovisa resultat.
• - Rapportering och nära samarbete med företagsledningen.
• - Göra avvikelseanalyser och kvalitetssäkra företagets processer och ekonomiska utveckling.

OM FÖRETAGET
Kunden är ett väletablerat bolag som har ett modernt tänk och präglas av öppenhet och en genuin omtanke för sina medarbetare. Företaget tar heder i att bry sig om sina medarbetare och satsar därför mycket på kompetensutveckling och goda anställningsvillkor. Företaget tar heder i sin noggrannhet och fokus på kvalité i sina produkter och tjänster.

Företaget har sitt huvudkontor i centrala Stockholm med öppna ytor och tillgång till hälsofaciliteter i närheten. I anställningsvillkoren ingår det att även jobba på distans och flexibelt ifall så önskas från medarbetarna.

DIN PROFIL
Vi söker dig som har minst fem års erfarenhet som controller med högskoleutbildning inom ekonomi. Du ska ha goda kunskaper inom redovisning och veta hur du navigerar dig som verksamhetsutvecklare. Du ska ha erfarenheter inom projektledning då det kan krävas av dig att du själv sätter upp och strukturerar processer; du kommer även få ansvar över medarbetare och juniora controllers. Vi ser gärna att du har god systemvana och har starka kunskaper inom office. Har du erfarenheter inom BI-system så är det meriterande.
Som person är du noggrann, analytisk, lyhörd och har förmågan att leda och tänka nytt. Du är också prestigelös då du kommer jobba i en ombytlig miljö. Du ska också ha en stark vilja att utvecklas och inte vara rädd för nya arbetsuppgifter och utmaningar.

OM OSS
Som anställd på Reko Consulting kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.

Som anställd på Reko Consulting får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Reko arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Reko för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Enligt Kollektivavtalet

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Reko Consulting Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Reko Consulting Sverige AB (org.nr 559319-9788), http://rekoconsulting.se

Arbetsplats
Reko Consulting

Kontakt
Rekryteringsavdelning
rekrytering@rekoconsulting.se
010-4992760

Jobbnummer
6801735

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Reko Consulting Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Reko Consulting Sverige AB: