Erfaren chefsassistent till konsultuppdrag hos AstraZeneca

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Arbetsdagen har precis börjat men du har redan agendan full. Du börjar med att gå igenom din chefs inbox men måste sedan omdirigera ett möte och boka en resa. Du vet att du kommer att arbeta intensivt resten av dagen och att flera av dina arbetsuppgifter är beroende av att du självständigt driver dem. Trivs du som bäst i en liknande situation? Vi på Adecco Office & HR söker en chefsadministratör till vår kund inom läkemedelsindustrin!

Hur ser din arbetsdag ut?
Som chefsassistent inom klinisk tidig utveckling (ECD) kommer du att stötta en chef, linjechefer och andra nyckelpersoner med allt från att hantera kalendern till att svara på frågor från olika aktörer, såväl internt och externt. Ditt fokus kommer att ligga på daglig hantering av kalender och mailbox samt att samordna och schemalägga interna och externa (inklusive internationella) möten. Du sköter researrangemang och bokar internationella resor, inklusive visumhantering, samt sköter reseräkningar. Du övervakar kostnader, deltar möten och kan lägga beställningsordrar. Vad gäller IT-system kopplat till resebokningar och kommunikation är du den som kan stötta andra i hur det fungerar samt bidra med expertis. Du kommer att hantera inkommande ärenden och vara en viktig kontaktyta för de personer som söker chefen i olika ärenden. Även viss avdelningssupport kan förekomma.

En del i rollen handlar om att kommunicera och ha kontakt med ett stort antal personer i organisationen. Det kommer därför att ställas höga krav på din förmåga att uttrycka dig och kommunicera med andra.

Uppdraget startar den 7:e februari och beräknas pågå till sista juli, men med rätt person finns stora möjligheter till förlängning. Du kommer att bli anställd av Adecco och arbeta som konsult hos AstraZeneca i Mölndal. Eftersom Adecco är arbetsgivare ber vi att alla frågor går via oss. Då intervjun kommer att ske med medverkan av en engelsk chef ber vi dig att skicka in din ansökan på engelska.

Vem trivs här?
Du som har flerårig erfarenhet av att arbeta som chefsassistent/sekreterare i en större, internationell organisation med liknande arbetsuppgifter kan vara rätt person för tjänsten. Du kan kommunicera på engelska i såväl tal som skrift och har mycket goda kunskaper i Officepaketet. Kunskaper i SharePoint och andra webbaserade system ger din en ytterligare fördel.

Som person har du en utpräglat god organisatorisk förmåga och kan hantera flera projekt samtidigt.  Du vet hur du ska prioritera mellan de olika arbetsuppgifterna och din förmåga att se helheten gör att du vet när du behöver agera snabbt. Du kan tänka proaktivt och samtidigt vara flexibelt om förutsättningarna ändras, men din goda samarbetsförmåga är det som starkast utmärker dig i arbetet. Ditt servicetänk gör att du trivs ypperligt i en supporterande roll där du självständigt ansvarar för dina arbetsuppgifter. Du har en smittande energi och passion för att lära mer och utvecklas, något som uppskattas på denna arbetsplats!

Vad erbjuder vi?
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.

Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.

Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Mer information om Adecco finns på www.adecco.se

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden.

Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.

Välkommen att söka!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid

Publiceringsdatum
2016-01-15

Ersättning
Enl. ök.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-21
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johanna Lydén 031-7643523 Johanna.Lyden@adecco.se

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2619269

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: