Erfaren Asset Manager till spännande IT företag!

Performiq AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Performiq AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om PerformIQ

PerformIQ är ett bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. De är PerformIQ!

Företagspresentation

Vill du tillhöra ett företag som erbjuder IT i världsklass, som är starka, obundna och erbjuder den senaste tekniken samt de bästa IT-lösningarna? Uppdragsgivaren har lång erfarenhet inom IT och inom företaget finns specialister genom hela kedjan - från design, utveckling och produktförsörjning till funktion och underhåll.

Vårt kundföretag har verksamheter i Norden och Baltikum med ca 6 500 medarbetare, är den tredje största it-infrastrukturleverantören i Europa och marknadsledare i Norden och Baltikum. I Sverige har företaget 1 900 medarbetare på omkring 30 orter från Malmö i söder till Luleå i norr. Företagets affärsidé är att hjälpa företag och organisationer att öka nyttan med it genom att leverera produkter och tjänster som förenklar hantering, drift och utveckling av IT infrastruktur.

Tjänstebeskrivning

PerformIQ söker för kunds räkning en Asset Manager. Din huvuduppgift är att kartlägga och dokumentera affärsområdet inom printerlösningar för att analysera vad kunden verkligen behöver i form av register och rutiner. Detta för att kunna underlätta det interna arbetet för återrapportering samt fakturering mot kund. Du arbetar proaktivt och ansvarar för hela kedjan från analys till att vara med i implantationsarbetet med syfte att förbättra upplevelsen för slutkund. I arbetet som Asset Manager ingår det även en stor del administration och underhållsarbete av system och data.

Ett urval av arbetsuppgifter

• Ansvar för att ta fram, analysera och presentera statistik i Excel och Evatic
• Analysera nya kunders och tjänsters behov i asset register
• Fungera som rådgivare och delta i implementationsprojekt
• Ta fram rutiner och mallar för kunders register för att övriga delar av organisationen skall arbeta effektivt och obehindrat.
• Se över förbättringsmöjligheter i nuvarande rutiner och processer
• Administration och registervård

På vårt kundföretag erbjuds du ett utvecklande arbete i spännande teknisk miljö och nya fräscha lokaler tillsammans med ett gäng duktiga och erfarna kollegor. Du kommer att arbeta i en stimulerande företagskultur i en platt organisation med många formella och informella aktiviteter. Utvecklingsmöjligheterna är goda och företaget tillhandahåller de verktyg och möjligheter som du behöver för att utveckla dig själv och verksamheten.

Krav på person

För att vara rätt person för denna tjänst har du dokumenterad erfarenhet av att arbeta som asset manager eller en liknande roll. Du är senior i din yrkesroll och kan med enkelhet se förbättringar och effektiviseringar i rutiner och processer. Vi ser att du har en akademisk bakgrund från ekonomi, logistik eller IT.

Du är en självgående administratör och kan uttrycka dig väl i svenska både i tal och skrift. Som person är du handlingskraftig med ett tydligt driv och en säljande personlighet samtidigt som du har en administrativ ådra där du alltid arbetar efter en tydlig struktur. Du har även ett intresse av IT produkter och är en van användare av datasystem.

Det är ett krav att du har en djup kunskap av Excel samt en god färdighet i att analysera, dokumentera och presentera data. Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet från systemet Evatic.

Start: Omgående
Omfattning: Heltid till sista december 2015 med stor chans till övertagande av kund.
Arbetstid: Kontorstider 8-17
Plats: Kista

Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ, men arbeta ute hos kund.

För att arbeta som konsult på PerformIQ är det meriterande om du har tillhört föreningslivet/idrottsrörelsen. Ange gärna vilken aktivitet du har utövat, samt hur det har format dig som person.

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så skicka in din ansökan idag då intervjuer hålls löpande!

Publiceringsdatum
2014-11-19

Arbetstider och omfattning
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-12-15
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1127
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Viktor Svensson

Företag
PerformIQ AB

Adress
PerformIQ AB
Sveavägen 159
11346 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 159 , Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2074062

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Performiq AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Performiq AB: