Erfaren administratör till IT-avdelningens kansli

Polismyndigheten, IT-avdelningen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, IT-avdelningen i Stockholm, Norrköping, Gävle, Örebro, Linköping eller i hela Sverige

Som anställd på IT-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden och en möjlighet att göra skillnad på riktigt. Våra IT-system används i polisernas vardag - dygnet runt, året om. Från ett ingripande mitt i natten, till att färdigställa en förundersökning inför en rättegång.

Polisens IT-avdelning har cirka 900 anställda och ansvarar för all IT som används av myndighetens cirka 32 000 medarbetare.

IT-avdelningens kansli tillhandahåller stöd och styrning inom områdena administration, employer branding, ekonomi, IT-inköp samt beredskap- och kontinuitetsplanering. Kansliet har ett flexibelt förhållningssätt mot verksamhetens behov och ansvarsområden och arbetsuppgifter kan därför komma att ändras över tid.



Publiceringsdatum
2020-03-02

Arbetsuppgifter
Beskrivning av arbetsuppgifter:
IT-avdelningens kansli söker administratörer vars huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att ansvara för att:
• ge service och agera generellt administrativt stöd för avdelningen samt dess chefer och ledning
• föra protokoll vid möten
• boka in och utföra administration relaterat till avdelningens möten och resor samt hantering av dokumentation och underlag för IT-avdelningen




Kvalifikationer
Kvalifikationer (skallkrav)

Vi söker dig som har:
• gymnasieexamen
• minst 2 års erfarenhet av administrativt arbete
• minst ett års erfarenhet av att ge service i möte med kund eller medarbetare
• ett flexibelt och lösningsorienterat förhållningssätt.
• samt har god förmåga att tempoväxla då arbetstakten kan vara hög i perioder
• mycket god förmåga kommunicera korrekt på svenska, i såväl tal som skrift
• god förmåga arbeta administrativt strukturerat

Meriterande kvalifikationer:

Det är meriterande om du har erfarenhet av:
• att stötta ledningsgrupper och chefer administrativt, exempelvis med att ge service, boka resor eller skriva mötesprotokoll
• motsvarande arbete inom en statlig organisation
• arbete service i en IT-organisation

Personliga egenskaper (avgörande)

Arbetsuppgifterna ställer krav på mycket god service och administrativ förmåga. Du tycker om att skapa struktur samt ge god service med flexibilitet och ett prestigelöst förhållningssätt. Som person är du självgående och har en god förmåga att kommunicera med olika parter. Du sätter dig snabbt in i nya arbetsuppgifter och sammanhang, samt arbetar proaktivt och återkopplande. Du bidrar till en positiv stämning i arbetsgruppen med din positiva attityd och har en god förmåga att samarbeta med olika typer av människor.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och lämplighet.


ÖVRIGT
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader - 2 tjänster
En tjänst visstidsanställning tom 2020-12-31.
Arbetsort: Stockholm
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Funktion: Administratör, IT-avdelning, kansli.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet söker du genom att kontakta ansvarig HR-konsult Lilian Westin på 072-242 62 27.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt övereenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-03-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Polismyndigheten, IT-avdelningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C36070/2020".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Arbetsplats
Polismyndigheten, IT-avdelningen

Jobbnummer
5125915

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, IT-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, IT-avdelningen: