Erfaren administratör sökes!

Kornboden / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kornboden i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Botkyrka eller i hela Sverige

En statlig myndighet i Stockholm är i behov utav en Avdelningsadministratör för ett längre uppdrag.
Vi letar efter dig som är serviceinriktad och noggrann med hög initiativ- och samarbetsförmåga!



Arbetsbeskrivning och arbetsuppgifter:
Som Avdelningsadministratör kommer du att arbeta på avdelningen för verksamhetsutvecklingsstöd. Avdelningsadministratörens uppdrag är att samordna avdelningens enhetsadministratörer samt stödja avdelningschefen och avdelningssamordnarens arbete. Dessutom ska avdelningsadministratören medverka till att samordna det administrativa arbetet över avdelningsgränserna. Som avdelningsadministratör för avdelningen för verksamhetsutvecklingsstöd kommer du att vara direkt underställd avdelningschefen och bistå denna med administrativt stöd.

Som avdelningsadministratör kommer du att stödja avdelningschefen i arbetet med verksamhetsplanering, verksamhetsuppföljning och årsredovisning.
Du kommer också arbeta med uppföljning av resursläget, planera och genomföra avdelningens gemensamma konferenser och externa möten. En viktig och stor del av dina arbetsuppgifter är att samordna administrationen med beredningsärenden. Andra arbetsuppgifter som också ingår i tjänsten är löpande ekonomi- och personaladministration på avdelningsnivå, protokollföring och utskick från möten inklusive avdelningsledningens möten, utveckla de administrativa processerna och rutinerna.



Administratören ska uppfylla minst följande krav:
Du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller personaladministration.
Minst fem års arbetslivserfarenhet.
Minst tre års erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete.
Erfarenhet av personaladministration.
Mycket goda kunskaper i Excel och Word.
Dokumenterad förmåga att arbeta självständigt utifrån givna direktiv och har förmågan att ta egna initiativ och utveckla administrativa rutiner

Meriterande (ej ett krav):
Erfarenhet av IT nära relaterad verksamhet (utveckling, drift, projekt och portfölj).
Erfarenhet av arbete på statlig myndighet
Erfarenhet av något eller några av myndighetens system för ekonomi- och personaladministration som Agresso, Visma Proceedo eller Palasso.

Personmässigt:
Arbetet förutsätter att du är noggrann, effektiv och serviceinriktad. Då arbetet innebär många kontakter, lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper som social kompetens, initiativförmåga och god samarbetsförmåga.


Start: Preliminär start i början av mars
Ort: Stockholm
Omfattning: Heltid
Arbetstider: Dagtid måndag-fredag
Anställning: Uppdraget är ett konsultuppdrag där du har en visstidsanställning hos oss på OnePartnerGroup och är uthyrd till myndigheten. Uppdraget förväntas pågå till slutet av december -19 med möjlighet till lång förlängning.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2019-02-05

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Madelene Sahlin, Konsultchef madelene.sahlin@onepartnergroup.se 019-6890134

Företag
Kornboden

Adress
Kornboden
Drottninggatan 26
70210 Örebro

Kontorsadress
Drottninggatan 26

Jobbnummer
4592308

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kornboden

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kornboden: