Erfaren Administratör/Ekonomiassistent

Kontorsfixarna Väst AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kontorsfixarna Väst AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Kungsbacka eller i hela Sverige

Kontorsfixarna Skandinavien AB

Publiceringsdatum
2012-12-20

Om tjänsten
Är du en person som trivs med att arbeta med administration och ekonomi? Gillar du att arbeta i ett högt tempo i en roll som ställer stora krav på flexibilitet, prioriteringsförmåga och effektivitet? Har du erfarenhet av en liknande roll? Då har vi en fantastisk jobbmöjlighet just för dig!

Om företaget
Till vår kund söker vi omgående en erfaren administratör/ekonomiassistent. Uppdraget är på heltid under ett föräldravikariat med start i februari/mars. Du kommer till en början att vara anställd av Kontorsfixarna och uthyrd till företaget. Vår kund är en europeisk organisation vars styrelsemedlemmar är verksamma runt om i Europa. Organisationen har sina lokaler i centrala Göteborg.

Dina arbetsuppgifter
Som administratör/ekonomiassistent kommer huvudfokus ligga på administration, bokföring samt koordinering av verksamheten.

Ekonomi:
• leda och planera ekonomiarbetet i samråd med överordnad chef
• förbudget och prognoser på begäran av överordnad chef och kassör
• analyser, kostnadsuppföljningar på begäran av överordnad chef och kassör
• kundreskontra/ leverantörsreskontra
• fakturering
• löpande bokföring och avstämningar
• rapportering av kvartalsrapport och halvårsrapport till kassör och revisor
• kontakt med bank och revisor

Administration:
• Koordinera/administrera pågående projekt
• Uppdatera hemsidan, skicka ut nyhetsbrev
• Korrespondera med medlemmarna
• Administrativ support till överordnad chef
• Stödja styrelsen, kommittéerna och kongressorganisatören i deras administrativa arbete
• Koordinera, förbereda och ansvara för logistiken inför möten i Sverige och i Europa
• Representera och marknadsföra företaget på dess kongress samt andra organisationers kongresser runt om i Europa.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är gymnasieekonom med vidare studier inom ekonomi och administration. Du har några års erfarenhet av liknande uppgifter och trivs i en blandad administrativ roll. Det är viktigt att du har erfarenhet av liknande ekonomirelaterade uppgifter. Arbetet kräver också att du hanterar det engelska språket obehindrat i både tal och skrift då du använder det dagligen i ditt arbete. Har du erfarenhet av att arbeta med mässor/utställningar/möten är det positivt. Du är en van datoranvändare och behärskar Officepaketet, framför allt Excel. Har du erfarenhet av FortKnox och Mail Chimp är det meriterande.

Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. Vi värdesätter dig som har lätt för att snabbt tolka och sätta dig in i information och förstå dina uppgifter. Du har förmågan att samordna och prioritera flera processer och uppgifter samtidigt. Du är en innovativ problemlösare som har förmågan att förutse problem samt vidta åtgärder för att förhindra eller minimera dem. Du är självgående, har sinne för detaljer, ordning och struktur. Du har förmåga att skapa och behålla goda kundrelationer, är professionell med utpräglad känsla för service. Du är flexibel, öppen och driven med glimten i ögat.

Övrig information
Låter detta intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag.
Rekryteringsprocessen påbörjas omgående.

Välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-01-06
Ange följande referens när du ansöker: 1016
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Albo 031-711 98 00

Företag
Kontorsfixarna Väst AB

Adress
Kontorsfixarna Väst AB
Odinsgatan 6
41103 Göteborg

Jobbnummer
1422126

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kontorsfixarna Väst AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kontorsfixarna Väst AB: