Entreprenadupphandlare till Solna stad

Solna kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Solna kommun i Solna, Stockholm eller i hela Sverige

Tekniska förvaltningen rekryterar nu en ytterligare upphandlare till upphandlingsenheten. Är du vår nya teammedlem? Som entreprenadupphandlare på tekniska förvaltningen sitter du i en verksamhetsnära roll och stöttar förutom förvaltningen även stadens exploateringsverksamhet och kommunala bolag.

En av våra entreprenadupphandlare idag är Malin Andersson, som om du söker jobbet kan bli din framtida kollega. Vi frågade henne vad hon tycker är roligast med jobbet som entreprenadupphandlare:

• Att det hela tiden är nya utmaningar som uppstår när man arbetar med upphandling. En upphandling är aldrig den andra lik, det är nya förutsättningar och målsättningar. Dessutom jobbar man med olika krav och olika beställargrupper hela tiden. Det gör arbetet väldigt varierat. Det som är kul med att jobba med entreprenadupphandling just på tekniska förvaltningen är att man sitter så nära beställargruppen. Man lär känna dem och deras kompetens och kan samarbeta på ett bättre sätt.

Publiceringsdatum
2020-03-31

Dina arbetsuppgifter
Som upphandlare vid tekniska förvaltningen deltar du i arbetet med att upphandla olika entreprenader och ramavtal. Du arbetar med hela upphandlingsprocessen från behovs- och marknadsanalys till det att kontrakt tecknas. Du kommer också att arbeta nära våra avtalscontrollers. När upphandlingen är klar bidrar du till implementeringen av avtalet i verksamheten. Hos oss får du även vara delaktig i utvecklingen och kvalitetssäkring av våra arbetsprocesser

Din roll

Din roll är bred och du får tillfälle att arbeta både med strategiska och operativa överväganden, du tar fram upphandlingsdirektiv för upphandlingen som ligger till grund för styrning av ditt arbete samt skriver upphandlingsdokument och har nära samarbete med dina kollegor. Som upphandlare är din funktion att utgöra stöd för förvaltningens verksamhetsansvariga samt arbeta med upphandling. Du kan även komma att vara upphandlingsstöd åt stadens exploateringsverksamhet och åt stadens kommunala bolag.

Vem är du?

Vi ser att du har en utbildning med inriktning mot ekonomi, ingenjör, eller motsvarande utbildning med relevans för upphandling. För att vara aktuell för tjänsten vill vi att du har erfarenhet av upphandling i offentlig sektor och därmed har god kännedom om LOU.

För att lyckas i rollen som upphandlare hos oss är det viktigt att du har ett stort intresse för upphandling, utveckling och förändring. I din roll som upphandlare arbetar du självständigt men ingår i ett team om fem personer med upphandlare och avtalscontrollers där ni samarbetar för att nå era gemensamma mål. I rollen är det också viktigt att du är kontaktskapande och gillar att knyta nya kontakter.

Du är trygg i din roll och är en god kommunikatör och har förmåga att omsätta verksamhetens behov i handling. Du har ett pedagogiskt förhållningssätt och du behärskar svenska väl i tal och skrift. Du tar egna initiativ, söker information och sätter dig in i tjänsten/det område som ska upphandlas. Det är meriterande om du har erfarenhet av upphandling av ramavtal, entreprenadupphandling av olika entreprenadformer och har kännedom om allmänna bestämmelser, AMA AF 12 eller arbetat med entreprenadjuridik.

Vidare är du ekonomiskt medveten, ansvarsfull och omdömesgill och Du arbetar metodiskt och strukturerat mot tydliga deadlines. För tjänsten krävs att du behärskar Officepaketets olika delar väl. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i digitala upphandlingsverktyg.

Mer information

Tjänsten är tillsvidareanställning med tillträde efter överenskommelse. Rekryteringsprocessen kommer att bestå av screeningstester, telefonintervju, fysisk intervju och referenstagning.

Sista ansökningsdag 2020-04-19

För frågor är du välkommen att kontakta Peter Wråke, stabschef, 08-746 11 21

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp

Facklig företrädare

Therese Sundström (Vision) 08-746 12 26, Stina Jurell (Naturvetarna), 08 746 35 25

I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.

Tekniska förvaltningen i Solna stad har en viktig roll i stadens utveckling. Vi erbjuder solnaborna en ren, trygg och välfungerande stadsmiljö och förser stadens verksamheter med ändamålsenliga och effektiva lokaler. Stadsmiljöavdelningen ansvarar för stadens gator, trafik, parker samt renhållning och avfall. Fastighetsavdelningen förvaltar och genomför investeringar i stadens fastigheter och samverkar med andra förvaltningar vid om- och nybyggnationer.

Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-04-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Solna kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Solna kommun (org.nr 212000-0183), http://www.solna.se

Arbetsplats
Solna Stad

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Solna kommun

Jobbnummer
5172573

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Solna kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Solna kommun: