Entreprenadupphandlare till Fastighetskontoret
Stockholms kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Fastighetskontoret förvaltar och utvecklar ett unikt fastighetsbestånd viktigt för Stockholms invånare, företagare och besökare. Fastighetsbeståndet består av allt från större kontorsbyggnader, offentliga lokaler, idrottshallar, saluhallar och brandstationer till slott och herrgårdar, konstnärsateljéer, villor och små torp på landet. Vi förvaltar även natur- och friluftsområden utanför kommungränsen. Vi sitter i nyrenoverade, fräscha och modernt anpassade lokaler i Tekniska Nämndhuset på Fleminggatan 4, cirka 5 minuter från Centralstationen.
Är du en erfaren Entreprenadupphandlare som tillsammans med kompetenta medarbetare vill vara med och forma morgondagens Stockholm? Då har du nu möjlighet att få driva upphandlingsprojekt och utvecklas inom entreprenadområdet tillsammans med ett härligt gäng på Fastighetskontoret.
På upphandlingsenheten bidrar alla till bättre rutiner och en roligare vardag. Alla i gruppen har sin unika bakgrund och kompetenser - det är vår styrka och bidrar till bra upphandlingar.
Publiceringsdatum2022-08-18Om tjänstenSom upphandlare på Fastighetskontoret stöttar du kontorets verksamheter i huvudsak genom att driva upphandlingar, både inom ramen för byggprojekt men också för ramavtal. Likaså ingår att ge fastighetskontorets organisation stöd i upphandlingstekniska frågor. Du genomför självständigt komplexa upphandlingar, framförallt för entreprenader, driftavtal och tekniska konsulttjänster.
Du kommer även att delta i strategiframtagning för enskilda upphandlingar och entreprenadområden likväl som att utveckla inköps- och avtalsförvaltningsprocessen. Du arbetar ofta i projektform i nära samarbete med medarbetare från olika delar av verksamheten. Som upphandlare projektleder du dina upphandlingar.
Upphandlingsenheten på Fastighetskontoret består av sju medarbetare. Som upphandlare inom Stockholms stad blir du en del av ett välutvecklat nätverk inom en av landets största upphandlande organisationer.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast efter överenskommelse.
Din kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som arbetat med upphandling ett tag och är redo att ta dig an ett spännande uppdrag.
För att lyckas i rollen har du dokumenterad erfarenhet av arbete med offentlig upphandling och en relevant högskole-/universitetsutbildning inom juridik, teknik eller ekonomi alternativt examen från YH-utbildning inom upphandling. Du kan också ha förvärvat motsvarande kunskaper på annat sätt.
Du behärskar svenska språket väl, både i tal och skrift, då arbetet innebär många interna och externa kontakter.
Du ska ha kunskaper och dokumenterad erfarenhet av
- arbete med LOU
- minst 3 års erfarenhet av upphandlingar inom bygg- och fastighetssektorn och en god förståelse för byggprocessen
- entreprenadjuridik samt god kännedom om bygg- och fastighetssektorns standardavtal (AB 04, ABT 06, ABK 09 m fl).
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att genomföra upphandlingar av samverkansentreprenader. Likaså om du har erfarenhet kulturhistoriska byggnader och av upphandlingar för teknisk fastighetsdrift.
För att lyckas i rollen krävs det att du är lyhörd, analytisk och strukturerad samt har en god förmåga till helhetsperspektiv och ser arbetets långsiktiga betydelse. Du måste också ha förmåga att självständigt prioritera och driva dina projekt framåt och med flertalet upphandlingar parallellt.
I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid ovan nämnda kompetenser, personlig lämplighet och engagemang för tjänsten.
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig att vara med och utveckla Stockholm och ett arbete med spännande och unika fastigheter, allt från större kontorsbyggnader, offentliga lokaler, idrottshallar, saluhallar och brandstationer till slott och herrgårdar, konstnärsateljéer, villor och små torp på landet. Att arbeta hos oss är alltid varierade och ger stora möjligheter till personlig utveckling.
En chef som engagerar, stöttar och utmanar tillsammans med hjälpsamma och kompetenta kollegor som bidrar till en god stämning på kontoret. Vi arbetar med stort engagemang, bär vårt ansvar med stolthet för uppdraget och stöttar varandra i olika frågeställningar. Vi har högt till tak och lätt till skratt, vi är världens trevligaste upphandlingsgäng.
Blir du vår nya kollega så erbjuder vi dig också en centralt belägen arbetsplats med möjlighet till distansarbete två dagar i veckan, rikskortet, friskvårdsersättning samt möjlighet att växla semesterersättning mot fler semesterdagar.
Låter det här som något för dig? Varmt välkommen in med din ansökan!
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-09-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStockholms kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/5731".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)
Arbetsplats Stockholms Stad, Fastighetskontoret, Ekonomiavdelningen, Upphandling
Kontakt Jenny Börselius, Upphandlingschef
08-50826744 Jobbnummer 6896708
Observera att sista ansökningsdag har passerat.